Gå til innhold

Word 2010 - dialogbokser for autoutfylling av mal


veos

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mulig jeg poster dette i feil forum, men gi meg et vink om emnet passer bedre en annen plass så skal jeg forsøke å få det flyttet.

 

Jeg er på jakt etter en løsning for en mal jeg har laget, slik at hver gang jeg åpner malen, som er laget i Word 2010 får jeg dialogbokser hvor jeg skal legge inn de ulike tekstene. Eksempelvis vil jeg når malen åpnes få spørsmål om NAVN. Når navn er satt inn plasserer dette seg på riktig plass i malen. Og slik fortsetter det. Poenget er at malen skal distribueres rundt om kring til ulike aktører og de skal ikke ha mulighet til å endre innholdet i malen foruten det de selv får sette inn (via dialogboksene ved oppstart).

 

Jeg har sett dette tidligere i kombinasjon med Microsoft Word men sikkert ved hjelp av tredjeparts programvare.

 

Er det noen som har kjennskap til noe slikt? Det er vel kanskje mulighet å gjøre slikt i PDF?

Fint om noen kan gi meg en tilbakemelding på hva jeg kan søke på for å få mer informasjon rundt dette emnet.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en fin linje mellom assistanse og tvang når det gjelder sånt. Jeg tror kanskje du har landet på den uheldige siden. Ta i hvert fall høyde for at brukeren må kunne avbryte, utsette, eller hoppe et trinn tilbake, hvis du skal tvinge folk igjennom en obligatorisk løype på et for deg ukjent tidspunkt.

 

Det du ser etter i office-verdenen heter userforms. Prøv f.eks. denne:

http://www.fontstuff.com/vba/vbatut09a.htm

eller bare google word userforms

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...