Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil til 18-åring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Finnes sikkert ganske mange slike tråder, men jeg har altså ikke peiling hva ein burde satse på som førstegangsbil. Må ha en som er:

 

-Driftsikker

-Relativt bensingjerrig (dette er ikke så viktig så lenge den ikke er veldig over gjennomsnittet).

-Typisk "kul" bil, men ikke for mange hester så forsikringa ikke blir så dyr :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27396820

 

Er det jeg foreslår

 

-Har sånn passe med Hk

-Er jo DRIT RÅ BIL

-Ser så vidt på diesel tanken(Bruker VELDIG lite)

-Skinn interiør!?!

-Disse bilene(250D++) er veldig drift sikkre, denne har bare gått 230000 og da regnes det nesten som en ny bil, når disse bilene gjerne runder 1mill!

-Bakhjulsdrift, morro morro!

 

Ups glemte nesten forsikringa, den er sikkert like høy som diesel forbruket i året..

Endret av noobeknife
Lenke til kommentar

Honda Civic?

 

Driftsikker? Ja!

Bruker lite på mila

Ikke så alt for mange hestekrefter så billig forsikring og hvis du får litt styling på den blir den ganske kul, styling osv er lett og få tak i billig via Ebay e.l

 

Jeg må si at det er ikke så lite på mila. Jeg kjører Civic fra 2007 og for rund 1 liter på mila.

Lenke til kommentar

Så må du huske på at høyrefoten din styrer drivstofforbruket VELDIG mye og da. Om du konstant kjører pedalen ned i gulvet bruker de fleste biler en god del på mila. Etter min mening bør du ikke se på forbruket når du kjøper førstebil.. Til en viss grad selvfølgelig. Finnes mange viktigere ting enn det.

Lenke til kommentar

hva faen klager dere over? hviss den bruker 1 liter eller 0.5 spiller ingen rolle. kjøp det man har lyst på. fyll og kjør ;)

 

jeg er student og kjører chevy med en v8 som bruker 1.8 på bykjøring. jeg klager ikke i det hele tatt. jeg fyller og kjører. er storfornøyd. forbruk har ikke så mye å si egentli.

 

jeg synes heller at man skal kjøpe en bil man liker og ikke kjøpe en bil bare for at den er billig å kjøre. må ikke glemme av kjørekomfort og ikke minst sittekomfort.

 

hviss det ikke er sittekomfort for lange turer så kjøper ikke jeg bilen :)

 

dette er min mening da. alle har sin egen mening. men selvfølgelig skulle vi jo alle ønsket at bilen gikk på luft og kjærlighet.

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Med ditt budsjett på 60000kr så har du jo mange gode valg da. Skal du ha deg noe som er relativt greit kan du jo kjøpe deg en golf 1,4-1,8l de har ikke alt formye hestekrefter og er gode og kjøre og en relativt grei forsikring, Et annet godt valg er da å kjøpe deg en passat, her sånn så vil jeg da anbefale en 1,8L. har mye erfaring med denne typen og den bruker rundt 0.8 på mila ved variert kjøring.

Lenke til kommentar

Audi A4 - OM du kjenner noen som kan hjelpe til med service på den, for audi verksteder er voldsomt overpriste.

 

Med 1.8t motoren får du 150hk og ca 0.7l/mil med helt ok kjøring, interiøret ligger på et veldig høyt nivå, langt over noen japaner fra før 2000, de er også veldig stille innvendig. Luksusfølelsen er høy.

 

For 60 000 burde du finne en i rimelig god stand - evt holde igjen litt og spare til servicekostnader som uansett kommer med biler som har gått en stund.

Lenke til kommentar

Får vell lage ei lita oppsumering igjen då.

 

 

Som eg trur eg poengeterer kvar gang noken poster om spørsmål om førstegangsbil så seie eg alltid Mercedes Benz.

 

Mercedes sine diesel biler er det mest driftssikre du får, i w124 klassen såklart.

 

Kjøp deg en 250d, 300TD.

 

Forsikringen på Mercedes er heller ikkje så Illi, og kjøre opplevelsen av en gammel w124 slår både VAG biler godt over 2000 tallet og samtlige japser som er produsert til nå, eller for den saksskyld dei neste 20 årene.

 

Styr unna Fransk i vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...