Gå til innhold

Hjelp med skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp levert et Sapphire Radeon 9700pro Ultimate Edition fra komplett.

 

 

Første gang jeg satte det i ble det ikke funnet, og de klassiske pipelydene kom.

 

 

Etter å ha sjekket alt en gang til, fikk jeg et forvrengt bilde. Når Windows begynner å loade er det en rekke horisontale streker på skjermen. I bios etc er det nesten umulig å se hva som står, på grunn av en mengde underlige farger og bildeforstyrrelser. Når jeg installerer driverne,og windows skal til å loade på nytt,er de samme strekene der i et par sekunder,før skjermen blir helt svart. Etterhvert

kommer en fin, blå skjerm med "unknown_hard_error", dumper fysisk minne osv.

 

 

Nå har jeg prøvd driverne som var på cd-rom-en, atis siste drivere og standard vga-drivere. Detvirker som alt "fungerer" (med unntak av de strekene)helt til første oppstart etter driverinstallering.

 

 

Jeg har Win Xp Pro, Asus A7V266 (rev 1011),AMD tb 1400. Noen som kan hjelpe? Eller må jeg sende dette tilbake også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk nettopp levert et Sapphire Radeon 9700pro Ultimate Edition fra komplett.

 

 

Første gang jeg satte det i ble det ikke funnet, og de klassiske pipelydene kom.

 

 

Etter å ha sjekket alt en gang til, fikk jeg et forvrengt bilde. Når Windows begynner å loade er det en rekke horisontale streker på skjermen. I bios etc er det nesten umulig å se hva som står, på grunn av en mengde underlige farger og bildeforstyrrelser. Når jeg installerer driverne,og windows skal til å loade på nytt,er de samme strekene der i et par sekunder,før skjermen blir helt svart. Etterhvert

kommer en fin, blå skjerm med "unknown_hard_error", dumper fysisk minne osv.

 

 

Nå har jeg prøvd driverne som var på cd-rom-en, atis siste drivere og standard vga-drivere. Detvirker som alt "fungerer" (med unntak av de strekene)helt til første oppstart etter driverinstallering.

 

 

Jeg har Win Xp Pro, Asus A7V266 (rev 1011),AMD tb 1400. Noen som kan hjelpe? Eller må jeg sende dette tilbake også?

 

Har du prøvd om det funker med et annet skjermkort da?

Mest sannsynlig gjør det jo det da.. Kan hende det er en hardware feil på skjermkortet ditt. Men kan også være at du ikke har fått skjermkortet godt nok ned i slot'en (lite sannsynlig)

Har du husket å sette Power connectoren fra skjermkortet til en av strømledningene på strømforsyningen? (Viktig)

Lenke til kommentar
HK-et støtter ikke mer enn 4x nei. Kan det ha noe å si?

 

Skal iallfall aldri mer bestille demovare fra komplett. To dårlige skjermkort på 2 uker fra demolageret... :evil:

 

Support-telefonen deres åpner om 8 minutter, så en telefon er vel på sin plass...

 

Regner med du har snakka med komplett nå.. skal vel i teorien ikke ha noe å si tror jeg. Siden alle 8x agp kort skal være bakoverkompatible

Lenke til kommentar
Tror jeg fant ut av det iallfall... Det er visst en ikke uvanlig feil med Sapphires Radeon-kort. Noe med minne og bios eller noe sånt. En hel haug med klager på forumet på Sapphires hjemmeside.

 

Blir gf2 mx i enda en måned da :(

 

Stakkar, skjønner deg godt jeg.. gikk fra gf2mx til 9800 pro.. merka en del forskjell liksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...