Gå til innhold

Noen spørsmål etter å ha tatt lappen i utlandet


surtei

Anbefalte innlegg

Hei. Det har seg sånn at jeg studerer i Storbrittania, og har endelig somlet meg til å bestått både teori og oppkjøring. Etter bestått oppkjøring tok instruktøren og sendte inn noe skjema og mitt "provisional license" kort, men hav meg "Practical dricving test pass certificate", noe jeg kan bruke om jeg skal kjøre rundt her i Storbrittania. Dette arket er gyldig som midlertidig kjørebevis i 2 år. Jeg får tilsendt mitt endelige bevis på at jeg har bestått førerprøven innen 3 uker.

 

Cluet er at jeg reiser hjem til Norge om to uker og skulle gjerne hatt muligheten til å kjøre allerede då. Noen som vet om det arket jeg fikk som jeg har skrevet om lengre oppe går som gyldig i Norge? Eller har jeg nødt til å vente på mitt endelige bevis før jeg kan kjøre i Norge? Og må jeg til Biltilsynet og fått gjort om dette til ett norsk sertifikat?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er nødt til å vente på ditt endelige bevis da det midlertidige førerkortet du får utsendt i Norge etter bestått oppkjøring bare gjelder i Norge, Sverige og Danmark, da med ID.

 

Men er det ett bilde og alt på det, eller er det bare en lapp som du må ha med det under kjøring sammen med en annen form for ID?

 

 

 

Ikke ta meg på ordet helt angående dette, da jeg ikke vet hvordan det midlertige engelske førerbeviset ser ut :)

 

 

Men! Sjansen er nok stor for at du får lappen i posten før 3 uker har gått! Er mer en 'forsikring' på at du ikke skal klage over å ikke ha fått lappen innen ei uke vil jeg tro! :)

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Og ja, det er bare en lapp du har med under kjøring + vanlig ID. Eller, kanskje de ikke har den med i hele tatt. Tror ikke du trenger å ha noe bevis i Storbritannia, alt ligger innpå compurterene til politioffiserene :)

 

Men legger med bilde, fremside og bakside ;

fxe446.jpg

 

Baksiden;

 

m9nj9f.jpg