Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge digital kamera..!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tittelen sier vel det meste.. Jeg har lyst på et godt, men lite digitalkamere som er lett å ha med seg på fester, konserter, ferier osv, vil gjerne at bildene skal være av god kvalitet, jeg har ikke mye peiling på lukketid og ISO og sånt så det driter jeg i.. Vil bare ha et kamera som tar ok bilder til å vise på pc og evt skrive et fåtall ut på fotopapir.

 

Jeg har sett på Canon Ixus 220 HS, og synes dette er veldig fint og virker helt i perfekt størrelse.. Fine runde kanter og ikke noen linser eller knapper som stikker ut når en f.eks skal ha dette i lommen.. Men dersom det finner no liggnende kamera i denne størrelsen og i prisklasse 1500-2000 så vil jeg gjerne ha tips om de? Ser at Canon s95 er et populært kamera også, er det stor forskjell på det i forhold till 220HS er det verdt pengene?

 

Takk for hjelp :)

Endret av maisbecks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha et som tar litt bedre bilder enn en iPhone liksom, men gjerne lite og med en bedre zoom enn iPhone.. Men er ikke så sykt opptatt av alle mulige innstillinger osv for det har jeg ikke peiling på, og er ikke så ekstremt interessert i det heller.. Vil bare ha et kamera som tar bra bilder og er lite ;)

Lenke til kommentar

...og igjen, da kjøper du hva som helst som er lite, og som passer lommeboka. De er stort ganske like på bildekvalitet...

 

 

Ja vel.. så det er ikke stor forskjell på et canon ixus 220 HS og et casio exilim H15 f.eks? eller s95 liksom? De er stort sett lik på det meste?

Jeg synes canon ixus er perfekt størrelse, men siden det bare er 5x zoom på det og exilim har 10x zoom så lurer jeg på om det har så mye å si at jeg bør gå for exilim, selv om jeg synes det er litt for "stort". Og så er det jo forskjell på megapiksler og oppløsning osv, jeg har ikke mye peiling, som du helt klart skjønner, så derfor vil jeg ikke bruke 1500 på et lite kamera som tar ok bilder, viss jeg kan få et som er bitte litt større, men tar veldig bra bilder.. Derfor graver jeg litt for å finne et som passer til mitt bruk, men jeg vil helst ha et kamera som ikke er klumpete og "stort".. så den størrelsen canon sitt er på er perfekt, mn usikker på hvor bra det blir med bilder på kveldstid, med bevegelser osv..

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna Casio/Fuji da jeg ikke synes de er så kjempegode på riktig farge-gjengivelse, men alle de store kameraprodusentene lager tilnærmelsesvis like gode kameraer, personlig så synes jeg Canon,Pentax,Olympus,Panasonic,Sony og samsung lager gode kompaktkameraer.

 

Canon S95/G12, Panasonic LX5 blir ofte anbefalt grunnet de manuelle innstillings-mulighetene, disse entusiast modellene har også en bedre bildekvalitet, men ikke så mye zoom/tele.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg unna Casio/Fuji da jeg ikke synes de er så kjempegode på riktig farge-gjengivelse, men alle de store kameraprodusentene lager tilnærmelsesvis like gode kameraer, personlig så synes jeg Canon,Pentax,Olympus,Panasonic,Sony og samsung lager gode kompaktkameraer.

 

Canon S95/G12, Panasonic LX5 blir ofte anbefalt grunnet de manuelle innstillings-mulighetene, disse entusiast modellene har også en bedre bildekvalitet, men ikke så mye zoom/tele.

 

 

Oki, tusen takk for hjelpen.. Men da får jeg se litt på canon sine da, likte veldig godt 220 HS, men mener kanskje det er mulig å få bedre kamera enn det, men S95 ser jo ikke så altfor stort ut, men får ta en tur i butikken å se litt på de forskjellige.. Merker at størrelsen på kameraet har mye å si og så vil jeg ha best mulig kamera..! Men tusen takk for tipsene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...