Gå til innhold

GTX 260 høye temperaturer


wim

Anbefalte innlegg

Jeg har ett gammelt GTX260 kort, det har alltid hatt litt høye temperaturer, men i det siste virker det som det har blitt enda litt varmere. Det idler på 75c og når 87c under load. Fullstending stock hastighet og meget bra luftgjennomstrømning i kabinettet. Jeg får ikke artifacts, men vifta bråker ekstremt mye under load. Jeg har to skjermer tilkoblet.

 

Kan det være en ide å legge på ny goop for å prøve å få senket temperaturene? Hvor vanskelig er det å fjerne plastiklokket for å komme til kjøleribba? Kan det være vanskelig å få montert det tilbake på plass igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernet nettopp gammel kjølepasta og la på ny. Den gamle var veldig godt brukt for å si det sånn. Fabrikken hadde lagt på rikelig mengder på noen steder, og fullstendig oversett andre deler av varmesprederen. Det som var på var fullstendig uttørket og spukket opp. Jeg blåste også ut litt støv, men det var ikke så mye der som jeg hadde forventet, jeg hadde forventet ett skikkelig tykt filt-lag, men det var bare litt småstøv her og der. Jeg fikk ihvertfall senket idle temp ned til 61c og load ned til 81c, men vifta kjørte på ett mye lavere turtall så bråket var betraktelig lavere. Anbefales på det varmeste til de som sliter med skikkelig høye temperaturer på gammelt skjermkort

Lenke til kommentar

Fjernet nettopp gammel kjølepasta og la på ny. Den gamle var veldig godt brukt for å si det sånn. Fabrikken hadde lagt på rikelig mengder på noen steder, og fullstendig oversett andre deler av varmesprederen. Det som var på var fullstendig uttørket og spukket opp. Jeg blåste også ut litt støv, men det var ikke så mye der som jeg hadde forventet, jeg hadde forventet ett skikkelig tykt filt-lag, men det var bare litt småstøv her og der. Jeg fikk ihvertfall senket idle temp ned til 61c og load ned til 81c, men vifta kjørte på ett mye lavere turtall så bråket var betraktelig lavere. Anbefales på det varmeste til de som sliter med skikkelig høye temperaturer på gammelt skjermkort

 

Foreslår også at du bruker EVGA Precision for å manuelt sette viftehastigheten til et ønskelig nivå. Når jeg hadde GTX 275, hadde jeg viften på konstant ca. 60% om jeg ikke husker feil. Det var beste nivået for støy/kjøling. Er en stund siden jeg hadde det kortet, men var aldri over 70c under load :thumbup:

Eller kanskje du allerede bruker det programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...