Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til førstegangsbil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe min første bil nå hvert øyeblikk. Jeg har ca 120.000 å bruke.

 

Bilene jeg har sett mest på er BMW 3-serie sedan eller coupe, Audi A3 og A4 , og litt diverse Benz. Det jeg ser etter er en driftsikker, må ha litt gamp men ikke noe værsting(115-200 hk),må se litt bra ut også!

 

Har dere noen bra/dårlige erfaringer med disse bilene som dere kunne delt? :)

Tar også imot tips om evt. andre biler til ca denne prisen .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27497660

 

Cooper S er en relativt trygg, rask og morsom bil. Sitter veldig godt på veien, presis styring. Lettvekter. Interiøret er etter min mening et av de kuleste på markedet i denne prisklassen. Seter er gode. Kvaliteten er også god, ettersom BMW har stått for produksjonen. Hvis du vil litt ned i KM og pris kan du se på vanlig Cooper som har litt mindre feil, mindre trøkk, men fortsatt er en utrolig fet bil.

 

Det tøffe utseendet kombinert med gode kjøreegenskaper gjør dette til en kul bil å eie. Men hvis du prioriterer å ligge bredt fremfor fremkommelighet, ville jeg nok heller sett på 1/3-serie. Hvis du trenger mye plass er det egentlig bare å glemme det i Cooper. Får så vidt plass til en bag i bagasjerommet.

 

Det er utrolig mange ting man kan gjøre med disse bilene stylingmessig også. Sjekk northamericanmotoring.com og motoringunderground.com.

Lenke til kommentar

Tusen takk for et veldig godt tips! jeg hadde ikke vurdert cooperen i det hele tatt egentlig, men nå skal jeg vurdere den også.

 

En venn av meg hadde en sånn en stund, og han sa at den lå som støpt på veien , og dro veldig bra. Og jeg mener at det var en vanlig cooper, og ikke cooper s.

 

Å ligge bredt er absolutt ingen nødvendighet heller, men det eneste er at det kanskje blir litt liten bagasjeplass. Er tømrer og det hender at jeg må ha litt verktøy osv :p

Lenke til kommentar

Har sett endel på C-klassen, og har sett mange fine, men har hørt at Mercedes er ganske dårlig på vinterføret? har du noen erfaringer med det? Der jeg bor så er det noen bakker som kan være ganske vansklige på vinterføret ser du :p

Lenke til kommentar

Har sett endel på C-klassen, og har sett mange fine, men har hørt at Mercedes er ganske dårlig på vinterføret? har du noen erfaringer med det? Der jeg bor så er det noen bakker som kan være ganske vansklige på vinterføret ser du :p

 

Har C-klasse selv og de fleste Mercedeser er bakhjulsdrevet, så framkomligheten på vinterføre er vanskeligere enn med en forhjulsdrevet bil (er riktig nok veldig morro med bakhjulsdrevet bil på norsk vinterføre :) ). Har noen bakker her jeg også som er litt vel bratte for Mercedesen, men ta deg litt fart så går det fint ;)

Lenke til kommentar

Tenkt på bensin eller diesel? A4 Stasjonsvogn TDI quattro er vel en god bil:) Får vel en 2002 modell for den prisen.. Er du heldig kan du få tak i en S line også med litt mer sporty preg.. Synes ihvertfall det er konge bil:)

 

 

det har jeg ikke tenkt så mye på! Har sett på A4 endel, og må nesten si at en A4 S line (2002-2011) er vel drømmebilen egentlig, men ikke stasjongvogn . Har mere lyst på en sedan :)

 

Har sett endel på C-klassen, og har sett mange fine, men har hørt at Mercedes er ganske dårlig på vinterføret? har du noen erfaringer med det? Der jeg bor så er det noen bakker som kan være ganske vansklige på vinterføret ser du :p

 

Har C-klasse selv og de fleste Mercedeser er bakhjulsdrevet, så framkomligheten på vinterføre er vanskeligere enn med en forhjulsdrevet bil (er riktig nok veldig morro med bakhjulsdrevet bil på norsk vinterføre :) ). Har noen bakker her jeg også som er litt vel bratte for Mercedesen, men ta deg litt fart så går det fint ;)

 

 

Hehe , bakhjulstrekk er sikkert gøy det ja :p har titta litt på 190e også, men har vel egentlig lyst på en litt nyere bil :) Så en C-klasse rundt 2000-tallet kan det nok bli ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...