Gå til innhold

Uia og Kristiansand


Anbefalte innlegg

Hvordan er studentmiljøet i Kristiansand og ved UiA? Vurderer å ta ett ettårsstudium i musikk der fra høsten av. Er 19 år gammel nå, noen som studerer der som har noe vettugt å si?

 

Og når bør jeg begynne å lete etter et sted å bo? Begynner man å søke på leiligheter i starten av sommerferien eller i april? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man bør se etter bolig i Kristiansand så fort som mulig, jeg syntes ærlig talt det var vanskeligere å få tak i bolig der enn i f.eks Oslo. Jeg synes studentmiljøet på UiA er herlig og avslappet, og vant vel også en kåring for ikke lenge siden som omhandlet trivsel og miljø. Det er en grunn til det, for jeg trives 10 ganger bedre på UiA enn da jeg f.eks gikk på HiO.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

Lenke til kommentar

Hvis du begynner å lete før man har fått endelig svar på skolesøknadene i sommer, ligger du nok godt an. Jeg er fra Kristiansand og kjenner en del som studerer der. De aller fleste trives godt, og jeg har inntrykk av at det er et avslappet og godt miljø, som tidligere nevnt i tråden. Fasilitetene på Gimle er bra. Mange nye bygg og spesielt bra treningssenter og kantine. Studiemiljøet står ikke like sterkt som f.eks. i Trondheim, men det skal jo godt gjøres.

Det faglige vet jeg ikke så mye om.

Uansett, hvis det er et årsstuium du vurderer, er det uansett verdt å prøve byen i ett år.

 

PS: Det er manko på gode utesteder uten 20 års aldersgrense i byen. Blir du 20 før høsten?

Lenke til kommentar

Hvis du begynner å lete før man har fått endelig svar på skolesøknadene i sommer, ligger du nok godt an. Jeg er fra Kristiansand og kjenner en del som studerer der. De aller fleste trives godt, og jeg har inntrykk av at det er et avslappet og godt miljø, som tidligere nevnt i tråden. Fasilitetene på Gimle er bra. Mange nye bygg og spesielt bra treningssenter og kantine. Studiemiljøet står ikke like sterkt som f.eks. i Trondheim, men det skal jo godt gjøres.

Det faglige vet jeg ikke så mye om.

Uansett, hvis det er et årsstuium du vurderer, er det uansett verdt å prøve byen i ett år.

 

PS: Det er manko på gode utesteder uten 20 års aldersgrense i byen. Blir du 20 før høsten?

 

 

Ja tenker å begynne å søke og ringe til folk når sommerferien begynner. Jeg blir dessverre ikke 20 før neste år, så jaja, vi får se hvordan jeg løser det :) Er årsstudium som jeg planlegger. Planlegger å ta en mastergrad på NTNU etter dette, med mindre jeg plutselig finner ut at jeg er den nye beethoven!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Jeg tenkte nok mest på å søke gjennom SiA, om du ønsker studentbolig. Det er som regel mye billigere. Bare ikke vent for lenge, i fjor var det mange som slet med å få seg et sted å bo.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Jeg tenkte nok mest på å søke gjennom SiA, om du ønsker studentbolig. Det er som regel mye billigere. Bare ikke vent for lenge, i fjor var det mange som slet med å få seg et sted å bo.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

 

Studentbolig, SiA? Det hadde jeg ikke hørt om før. Skal sjekke ut det der. Tusen takk

Mvh Erling :heiagutt:(?)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Takk for svar. Har sendt et par mail til div folk som har annonsert på hybel.no men de alle svarer at "rommet står nok ikke ledig helt til august", så jeg får vel vente litt får jeg setter inn boligjaktstøtet. Ellers så hadde jeg sikkert bare hatt godt av å bo litt på gata :)

 

Jeg tenkte nok mest på å søke gjennom SiA, om du ønsker studentbolig. Det er som regel mye billigere. Bare ikke vent for lenge, i fjor var det mange som slet med å få seg et sted å bo.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

 

Studentbolig, SiA? Det hadde jeg ikke hørt om før. Skal sjekke ut det der. Tusen takk

Mvh Erling :heiagutt:(?)

 

Jepp, studentskipnaden i Agder. Det kan være lang venteliste, så det er viktig å være tidlig ute. Selv har vi en parleilighet på 40 kvadrat og betaler 4200 kr til sammen, og da er strøm og internett inkludert. Ergo mye billigere enn hva man finne andre steder.

 

Og jeg hadde glemt at jeg ikke var på KG, lol, så derav slutten. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...