Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt nye delen !


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt nytt hovedkort (MSI 870A-G54)nytt skjermkort (Radeon HD 5670) og ny prosessor (AMD Athlon ||X6 640).

 

Og når jeg har satt i alle delene, så vill det ikke komme noe bildet, ikke BIOS en gang. Ingenting skjer på skjermen.

 

Har prøvd å starte uten RAM brikker, men ingenting skjer.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? :)

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, pcen skrur seg på. Men det kommer ingen bilde :S til skjermkortet er det ikke noe strøm, skal bare ned i sporet sitt så funker den. Vifta på skjermkortet går rundt den.

 

Hadde samme problem med den stasjonære min selv. Check at alle strøm-ledninger ledninger sitter i, spesielt prosessorledningen. Mange som glemmer den, spesielt hvis det er første gang du bygger.

 

 

Alt er koblet i, har sjekka det flere ganger.

Synes det bare er rart at jeg ikke får noe bildet. og skjermen min fungerer, og kabelen er OK. Skjermen og kabelen har jeg testa :)

Lenke til kommentar

Sikker? På mitt 5890 eller noe kort, så måtte vi koble til ledning bak... : O

 

Har sjekka, ingenting jeg kan koble til strøm der :S

Men i brukerveiledningen til skjermkortet så står det at det skal være strøm. Men det jeg tror angående det, er at det jo mange forskjellige Radeon HD kort, og de som lager de kortene legger bare en brukerveiledning til de kortene de lager. Så det er ikke noe spesefikk brukerveiledning til det skjermkortet jeg har. :S

 

men det skal komme noe på skjermen for det, trenger egentlig ikke noe drivere til skjermkortet får at det skal funke, drivere er jo bare for å "fine justere" instillingene

 

 

 

Så kanskje jeg har får gammel BIOS? er det det du mener?

Lenke til kommentar

Over buen som beskytter vifta, så er det en blå ting. (ifølge det bilde jeg ser på Google) Over den igjen så ser det ut til å være noe som kan være strømtilførsel ting...

 

Men du kan jo alltids checke bruksanvisningen til skjermkortet for å se om det står noe om det der.

 

Lurer på hvilket bildet du har sett på?

For på Radeon HD 5670 så skal det ikke til noe strøm, det er hvertfall ikke noe inngang til det på kortet. Jeg trodde det først at det skulle strøm til kortet, men det er det ikke.

Men jeg for ikke noe bra svar på at hvorfor jeg ikke får opp BIOS en gang når jeg skrur på pcen. Når alt fungerer, alt har strøm. Og en ting, det er ikke noe sjermkort på Hovedkortet mitt.

Lenke til kommentar

Nei, da kan jeg ikke hjelpe deg... Jaja. Du kan stikke til en lokal PC forhandler som sikkert kan hjelpe deg. Eller så kan du google det.

 

Men takk for hjelpen hvertfall da :)

 

har en nabo som driver med pc, skal høre med han :)

 

post svar her da vist du finner ut av det. har kjøpt samme HK, får heller ikke bilde på skjermen. har prøvd med 2 gamle og 1 ny skjerm, har også prøvd med 2 forskjellike skjermkort.( HD5770 og HD6850)

Lenke til kommentar

Nei, da kan jeg ikke hjelpe deg... Jaja. Du kan stikke til en lokal PC forhandler som sikkert kan hjelpe deg. Eller så kan du google det.

 

Men takk for hjelpen hvertfall da :)

 

har en nabo som driver med pc, skal høre med han :)

 

post svar her da vist du finner ut av det. har kjøpt samme HK, får heller ikke bilde på skjermen. har prøvd med 2 gamle og 1 ny skjerm, har også prøvd med 2 forskjellike skjermkort.( HD5770 og HD6850)

 

Får ikke svar før i morra da. Har levert pcen til naboen min, og han skal se på den i morra. Da får jeg svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...