Gå til innhold

Robust router "søkes"..! :)


Anbefalte innlegg

Nå skal det oppgraderes, da vi er lut lei av at routeren ikke tåler trafikk.

 

Er ikke en time mellom hver restart på routeren siste året... Så vi trenger noe kraftigere! :)

Det er ca 4 trådløse enheter (bærbarer, og noen stasjonære) på nettverket. ~4 servere (Litt aktivitet kommer det her også) også er det ca 6-7 stasjonære maskiner.

 

Det er aktivitet i nettet 24/7 fra MINST 2 maskiner, men gjerne en del flere om dagen.

 

Vi trenger noe som er litt mer robust som blir bridget fra vår nåværende router-modem fra Comtrend (HW og SW fra broadcom). Har testet billige routere før. Men endt opp med noen restarter daglig, og da var det drastisk mye mindre trafikk. Mye torrents, og en god del "vanelig" nedlasting, og opplasting blir det.. Det er aktiv spilling, og servere i form av spillservere, webserver, og lokal fildeling, og litt annet.. Serier og Filmer streames også rett fra nett blandt flere av oss, daglig.

 

Det er 6-7 personer (som benytter internett samtidig), hvor av 4 av oss er g33ks, og liker ikke gå bort fra PCen (resten er også velig aktiv).. Ønsker på den andre siden å ikke betale for mye, men MAX grensen er vel ved 8-900kr på det verste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt prisforeslag så er dette det beste jeg kan finne..blir litt dyrere men med så mye last på router duger ikke vanlige routere og med denne kan du utvide med 2 extra wifi kort..

SR-71-12 kortet og antennene bruker jeg sjøl på en mini-itx pc med dd-wrt x86 pro og den har aldri låst seg.

 

http://cgi.ebay.com/Ubiquiti-RouterStation-Pro-Complete-Kit-RSPro-RS-Pro-/280537773986?pt=COMP_EN_Routers&hash=item41515ab7a2

 

http://www.dd-wrt.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=1005

 

http://cgi.ebay.com/1x-SMA-Female-MMCX-Male-THERMAX-RG316-Router-Cable-Z-/120685302774?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c196793f6

 

http://cgi.ebay.com/2-4GHz-16-dBi-WIFI-Booster-Wireless-Antenna-WLAN-RP-SMA-/310303422036?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item483f867654

Lenke til kommentar

Asus RT-N16 virker til å ta kaka ut i fra det jeg leser. Den er relativt ny, som da burde ha noe å si. (i motsetning til DIR-655, som er den tidligere superstjernen fra 07)

 

Broadcom chipset med 533MHz CPU, og 128MB ram (2*64), og 32MB flash-minne.. Dette takler nok en del last, tør jeg påstå.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Jeg har DD-WRT på en Linksys WRT54GL, og er fornøyd med den. Jeg har aldri trengt å reboote ruteren fordi den har krasjet. Jeg har prøvd å kneble den med å finne torrents med over 10000 brukere, for så å slå av begrensning for maximum connected peers, uten at dette har klart å knekke den. Det eneste som klarer å få den til å lagge er rett og slett å refreshe liste over spillservere i steam, når den kontakter alle serverene på en gang. Da begynner ruteren midlertidig å slite, men den stabiliserer seg igjen etter listen er ferdig, og det eneste som skjer er at aktive tilkoblinger går tregere (dropper ikke).

 

WRT54GLen begynner å bli gammel, og henger litt etter på specs (200MHz, 16MB RAM, 4MB flash-minne om jeg ikke husker feil), og jeg vil tippe det er dette som gjør at den ikke liker å laste serverliste, men hvis du finner en ruter med litt krafigere specs som støttes av DD-WRT, så vil jeg anbefale det, da vil du få mye ruter for pengene. DD-WRT er solid, og har masse funksjonalitet tilgjengelig fra web-grensesnittet, som du bare kan glemme i en "consumer grade" ruter med standard firmware. Og hvis du må ha den til å gjøre noe som ikke er tilgjengelig fra web-grensesnittet, så er det linux og iptables som ligger i bunnen av ruteren, med tilnærmet ubegrenset funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...