Gå til innhold

Bytte ut SE x10 mini pro, men med hva?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en x10 mini pro, som nå er inne til service pga at touchskjermen slutta å fungere (flex kabel brudd regner jeg med..).

Har vært ganske misfornøyd med den, før dette skjedde..

Så jeg kan vel like godt kjøpe noe nytt, og selge den når den er reparert :)

 

Men hva bør jeg kjøpe??

Liker Android ganske godt, og har sett litt på HTC Desire HD, men denne er jo ganske dyr, og den har jo også vært i salg ganske lenge.

Har blitt ganske avhengig av fysisk full tastatur, men dette er det jo veldig få mobiler som har, men skal nok klare å vende meg til å skrive på en touch skjerm igjen også :)

 

Vil gjerne ha en mobil som ikke trenger å lades hver natt, kjapp og responsiv, har grei skjerm (med tanke på gps programmer osv), touchskjerm som er responsiv.. så jeg ikke trenger å trykke flere ganger før det skjer noe, greit kamera (tar ikke mye bilder, men hender jo noen ganger), Helst Android 2.2 (eller nyere, gjerne en mobil som får nyere utgaver kjapt).

 

Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farta.

Har fått låne dama sin gamle mobil, som også er en x10 mini pro, så jeg fikk gjenoppretta en backup, og dermed fikk tilbake det meste jeg hadde på mobilen som ble sendt inn :)

 

 

Så, hva anbefalles for tida? Eller bør jeg vente på noe som snart kommer i salg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apps, enkelhet, må lades veldig ofte: iPhone 4

Apps, enkelhet, må lades veldig ofte: Android telefoner generelt

Lite apps mye bra, litt vanskelig, lades veldig sjeldent: Nokia N8

 

GPS: De fleste har mye bra her, men Nokia tilbyr fortsatt hele verden med gratis stemmstyring livet ut.

Musikk: Apple er vel Nr. 1 her, det er og blir en musikktelefon, definitivt. (Android og Nokia har fordelen med at pirater får det veldig enkelt her og trenger ikke noe iTunes.)

Kamera: Nokia N8 er fortsatt ledende.

Meldinger/MMS: An/iOS/Sym er veldig like her, ikke store forskjellen, noen vil vel si at Symbian^3(Nokia N8/C7/E7/C6) er noe tungvint. iPhone og Android er nok best her.

Utganger/Innganger: iPhone er flott til musicstands (Ingen minnekort eller usb), Android har som regel usb og minnekort, mens N8 har HDMI-utgang, FM-Sender, minnekort og USB-Otg (Koble til minnepenn eller tastatur og mus.) (Tips: Bra kombo med N8, tastatur og mus + HDMI er et eget mediacenter)

Blåtann/Bluetoooooth: iPhone kan ikke sende filer over BT men har god støtte for handsfree, tastatur osv. Men her vinner Android og Nokia med veldig mange BT profiler og støtte for filetransfer.

Dekning: iPhone og de fleste Android har Quadband mens N8 har Pentaband. http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-band

 

Jeg er veldig pro-Nokia som du ser, men håper jeg kan gi en liten veiledning fordi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det ser ut som om Desire Z, den med tastaturet, er i ferd med å falle i pris. Totalpris på NetComs nettbutikk er litt under 3500. Hvis du får en tilsvarende deal hos din operatør er det vel bare å kjøpe...

Lenke til kommentar

Har sett litt på desire z, men syns det er litt dumt med dissa svenske bokstavene på tastaturet, som man overhodet ikke får bruk for :p

Pris messig så kan det nok hende jeg får noen bra tilbud, kjenner en som jobber på expert, og en kamerat av meg kjenner en på elkjøp (så han får tilbud på det meste).

 

Ellers har man jo pixmania som, som regel ligger noe under i prisen.. men kundeservice er deretter har jeg hørt... så det er jo en risk :p hehe..

 

Nokia har jeg hatt helt fram til jeg kjøpte x10 mini pro.. forrige mobiler var (siste først..) N97, 5600 XM, N82 og N95 samtidig, 6610 navigator, n80 og før dette husker jeg ikke.

Men har som regel endt opp med problemer på dem fleste.. N97 hang seg mye, + det meste av kjente bugs var på den jeg hadde..

Endte med at jeg kjøpte X10 mini pro, overførte alt jeg trengte, sendte den inn på service og solgte den :p

 

Men skal se litt på N8, og se hva jeg syns.. symbian 3 er vel noe kjappere enn s60v3 og s60v5 regner jeg med? (omtrent alle nokia mobilene jeg har hatt, har kjørt symbian s60, og Android virker mye kjappere enn disse, spør du meg..)

Lenke til kommentar

Etter å ha titta litt på N8 på nettet, så er denne bestilt fra cdon.com :)

Bedre specs enn mye annet jeg har sett på, HD kamera og HDMI port kan jo være kjekt på turer/ferie :)

Prisen var også grei.

 

Så da gleder jeg meg til å sjekke den ut i løpet av uka :) (har ikke sett på den i butikk først).

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...