Gå til innhold

ta opp programfag? 2.året vgs, yrkesfaglig.


Anbefalte innlegg

Nå er jeg en av mange her som ikke akkurat har gjort så mye på vgs, å i ettertid angrer.

Noen som vet om det er mulig å ta opp "Felles programfag" fra vgs? Ser jeg bare har fått standpunktkarakter i disse fagene. Har 5 fag, med karakterer som er helt i bånn..

 

Fellesfagene som norsk og matte ol har jeg godt over snittet, men alt av programfagene til yrket jeg studerte er helt i bånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk Medier og Kommunikasjon, og alle felles programfag, som det er en del av på vitnemålet, går det ann å gå opp til som privatist. Dette blir da skriftlige eksamener. Det eneste du trenger å gjøre er å lese deg opp i fagene, og møte opp til og gjøre eksamen.

 

Jeg regner med at du ikke er motivert til å gå skolen om igjen, men ved disse karakterforbedringene er det kun snakk om teori du må pugge, så dette klarer du nok glatt bare du setter av tid til å lese! Lykke til!

 

EDIT: Du kan også gjøre om vitnemålet ditt til et studiespesialiserende ved å ta opp et fremmedspråk & geografi. Er ikke helt stødig på hva som må til her.

Endret av Quitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...