Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er man homofil? bifil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg lurer på om vis man har sex med gutter og liker det men samtidig liker jenter er forelska i jenter

vil det si at man er bifil da?

 

Postet av anonym: 45992247eb1285bdd15f9b157fcb1f0b

 

Hetrofil: Blir forelsket i motsatt kjønn.

Hetrosexuell: Blir tennt sexuellt av motsatte kjønn.

 

Homofil: Blir forelsket i samme kjønn.

Homosexuell: Blir tennt sexuellt av samme kjønn.

 

Bifil: Blir forelsket i begge kjønn.

Bisexuell: Blir tennt sexuellt av begge kjønn.

 

Det er sjelden nødvendig å bruke flere definisjoner samtidig.

Definerer du deg f.eks. som bisexuell så er det somregel klart at du er en hetrofil bisexuell person, en som tenner på begge kjønn men kun forelsker seg i det motsatte. Slik som personen i ditt eksempel (Så fremt det er en gutt/mann du prater om).

Er man homofil så skjønner de fleste at du også er homosexuell, om man ikke poengterer at man også er bisexuell. Sier du at du er hetrofil vil du også være en hetrosexuell person.

Endret av brein
Lenke til kommentar

Det er intet galt med å være homofil, hvis det viser seg at du er det.

 

En annen ting, i oppveksten så har de fleste gutter vært "betatt", tenkt seksuelt eller lignende om andre gutter. Er helt normal tanke, selvom den tanken forsvinner for de fleste.

 

 

Virker ikke som om du er så gammel, så jeg ville bare slappet av, og heller ta ting som det kommer når alderen kommer. Homofile er fullverdige mennesker de og :)

Lenke til kommentar

jeg er forelsket i en gutt og har engang lyst på barn og sånt men har vært sammen med en jente før i tidligere aldrer men liker gutter nå men veit ikke om jeg liker jenter endå :( jeg sliter med og godta det tanken på og være homofil får meg til og bryte sammen

 

Postet av anonym: 45992247eb1285bdd15f9b157fcb1f0b

 

Mitt råd: ta det som det kommer. ha sex med de du har lyst til å ha sex med, og forelsk deg i dem du får følelser for :) Verden begynner å godta det meste innenfor sexuelle legninger nå. Det viktige er at du gjør det du selv har lyst til (så lenge det ikke skader andre, og en evt partner er enig).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

NEI - Synest jeg!

 

Jeg ( har også snakket med fagpersoner ) mener at du er bifil / homofil / heterofil, kun visst det er ett mer seriøst forhold, forelskning eller en sterk form for tiltrekkning og / eller kjærlighet inne i bildet.

 

Visst ikke synest jeg du kan utforske og gjøre hvor mye du vil. Jeg har også gjort slikt selv og er ikke homo. ( Muligens bifil? selv om jeg tror jeg er heterofil .. )

 

Luere du på noe? send en melding.

 

Tja - hvis noen spør meg om hva jeg er, så svarer jeg bi. Men jeg har klart mest sansen for eget kjønn.

BI - Nice. Jeg tror jeg kan være bifil selv. Send melding, vi kan kansje flørte litt på nettet eller hva >3 :p

 

Hva med IV-Kortet da? ( Internet Virginity Card )

Endret av stunn
Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på om vis man har sex med gutter og liker det men samtidig liker jenter er forelska i jenter

vil det si at man er bifil da?

 

Postet av anonym: 45992247eb1285bdd15f9b157fcb1f0b

 

Det kan bety det er bifil. Dersom du liker å være i den båsen. Dersom det ikke passer deg funker det og å si du er lesbisk og biseksuell, dersom det kun er sex med gutter, og aldri forelskelse.

 

Hva slags bås du kan settes i er egentlig veldig opp til deg selv, det kommer ann på hva du føler, hva du liker og hva du er komfortabel med. Finn det ut selv, les litt på definisjonene av det på nett så vet du best selv!

 

Det er intet galt med å være homofil, hvis det viser seg at du er det.

 

En annen ting, i oppveksten så har de fleste gutter vært "betatt", tenkt seksuelt eller lignende om andre gutter. Er helt normal tanke, selvom den tanken forsvinner for de fleste.

 

 

Virker ikke som om du er så gammel, så jeg ville bare slappet av, og heller ta ting som det kommer når alderen kommer. Homofile er fullverdige mennesker de og :)

 

Hvorfor sier folk dette? En kvinnelig lærer på ungdomsskolen som hadde oss da vi lærte om seksualitet hevdet at det var vanlig for gutter å eksperimentere med hverandre i oppveksten eller starten av tennårene.

Og av og til ser jeg lignende hevdes på diskusjonsforum, at de fleste gutter har en fase hvor de er innom homoseksualitet enten fysisk eller emosjonelt.

 

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, folk må være akkurat slik de vil så lenge de ikke skader andre, men jeg har aldri opplevd eller hørt noen i omgangskretsen bekrefte det (teorien/påstanden jeg uthevet) på egne vegne. Ei heller har jeg noensinne sett noen større undersøkelser i befolkningen som tilsier dette. Derfor spør jeg, hvor kommer disse påstandene fra?

Endret av Sapere_aude
Lenke til kommentar

Selvfølgelig snakker man ikke om det, når man ikke gjør det med deg ;) Det har jo noe med "sikkerhet" å gjøre! ;) Har sett flere undersøkelser hvor "50% sier" og "60%" sier. Husker jeg leste i ett jenteblad med en venninne (jeg er gutt) på en spm.side, hvor noen spurte om dette at "opptil 70% av guttene og 60% av jentene hadde prøvd noe seksuellt med samme kjønn".

 

Selv var vi totalt 17 gutter på mitt trinn fordelt på 2 klasser på barneskola. Jeg vet at 3 i min klasse og 7 i parallellklassen gjorde litt forskjellige ting (meg inkludert). Har også gjort med tre yngre, som ellers kun har hatt jentekjærester osv. Dette var rundt 11-14 års alderen. Vet også om folk som har gjort det senere (det snakkes om). Ellers så er det ett velkjent fakta at "alle" gutta på mitt alderstrinn, og mange yngre (spesiellt yngre brødre av de på mitt trinn og sine venner) har gjort det...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...