Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Virkninger av Paralgin Forte?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg velger å være anonym da jeg har venner som kjenner mitt navn her på forumet, og er felles bekjent med personen jeg nå forteller om.

 

I går var hun veldig hyper, ikke fysisk, mer psykisk hyper, lo av alt, kjeften gikk tidvis i ett, hun var edru i form av alkohol iallefall.

 

Etter noen timer satte jeg henne av på en fest, hun skulle bare være der en liten stund. Tre kvarter senere spurte hun om jeg kunne komme med tingene hennes, da hun skulle på et utested, hun virket hyper igjen, hun sa at hun aldri hadde hatt det så moro før.

 

Jeg tenkte ikke mer over det der og da, før en felles venn sa til meg at hun hadde hatt magesmerter tidligere, og hadde vært hos legevakta og fått smertestillende. Der får man ikke Ibux eller Paracet, der går det i Paralgin Forte eller Ibuprofen/kodein.

 

Det var det første som slo meg, kan det ha slike effekter som jeg har nevnt, med psykisk men ikke nødvendigvis fysisk hyperaktivitet (glad, vimsete kanskje, men ikke rastløs) når man er på Paralgin Forte? Jeg vet at Paralgin Forte forsterker effekten av alkohol, men har ikke sett hvordan folk reagerer på ulike doser Paralgin Forte ellers.

 

Jeg høres sikkert paranoid ut, men Paralgin Forte er ikke noe man tuller for mye rundt med, kodein er jo morfin, eller det blir brutt ned til morfin i kroppen.

 

Postet av anonym: 8fa6129104de420767e96eb2aa9a89d8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal holde an til jeg merker noe en gang til, så får jeg si ifra iallefall.

 

Som sagt, jeg virker sikkert litt paranoid, men det er tross alt morfin det brytes ned til, jeg synes ikke man skal kødde med sånt. Det kan fort bli brukt igjen i annen sammenheng enn smerte ved en god opplevelse sist gang :/

 

Postet av anonym: 8fa6129104de420767e96eb2aa9a89d8

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du er redd for her.

Kodeinet er det minst skadelige i Paracet, det er Paracetamolen som er skadelig for kroppen eller leveren for å være eksakt, men det skal som regel store mengder til før man tar skade av det.

Du kan sammenligne det med alkoholmisbruk, langvarig "misbruk" av paracetprodukter kan gi leverskade som nedsatt leverfunksjon og fettlever etterfulgt av skrumplever som ytterste konsekvens.

 

Kodein og morfin har ikke slike skadelige effekter men man kan bli veldig avhengig av det over tid.

Lenke til kommentar

Det er avhengigheten som er skummel, spesielt også siden morfin, kodein og heroin er stoff man får tak i på gata, i diverse renhetsgrader.

 

Jeg tenker ikke på fysiske skader her, men psykiske skader og avhengighet, både fysisk og psykisk.

 

Nå er saken slik at jeg har snakka med henne, og det var noe hu fikk hos legen, ikke på resept, så det skjer ikke igjen :)

 

Solved.

 

Postet av anonym: 8fa6129104de420767e96eb2aa9a89d8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...