Gå til innhold

Laptop til Minecraft


Anbefalte innlegg

Hei. for ikke så altfor lange siden kjøpte jeg en liten 11,6" til 4000 da jeg ikke spilte noe.

Men nå har jeg Minecraft-dilla og det er ikke veldig behagelig å spille på denne pcen, kan heller ikke ha texturepack pga dårlig pc.

 

Så det jeg lurer på er da om noen kan gi en link til en pc som kan kjøre Minecraft og kun det uten problemer.

PS: vil også kunne spille med minst 32x32 texturepacks.

 

Maxprisen vet jeg ikke, men vil ha en som er så billig som mulig. Størrelse driter jeg i.

 

Takker så mye for svar :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan se så er ikke dette spillet spesielt krevende så det bør gå helt fint med grafikkort fra 5470 og oppover. Men siden det er rimelig urteit å kjøpe maskin for å kjøre et spesifikt spill så ville jeg uansett prøvd å finne en maskin med 5650 eller tilsvarende kort da priseforskjellen ikke er noe å snakke om.

Lenke til kommentar

Jeg ser at MPX har tilbud på en dugandes maskin fra Acer denne uka, den er meget godt bestykket med prima cpu og bedre grafikkort enn 5650. Mulig du synes den er for dyr dog.

 

Acer Aspire 5742G 15,6" HD LED GeForce GT540M, Core i5-480M, 4GB, 500GB, DVD±RW, kamera, W7 Home 64-bit, pris 5990kr.

 

En annen modell med 5650 kort.

Acer Aspire 7741ZG 17,3" HD+ LED Radeon HD5650,Pentium P6100,4GB RAM,500GB HDD,DVD±RW,kamera, W7 Home 64, pris 4995kr.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

det er ikke aktuelt å betale 20000 for en pc, men hvor mye billigere blir det med en stasjonær pc?? kan overleve med 32x32 å :p og det med at det er urteit å kjøpe pc pga. spesifikt spill: det er fordi ingen av pcene mine kjører det noe bra, og det er det eneste jeg spiller på pc. den ene pcen kan ikke kjøre det en gang :tease:

Lenke til kommentar

Han som linket maskin til 20000kr mente det ironisk. Det er jo ikke fæle maskin du trenger for å kjøre dette spillet men det blir ikke store prisforskjellen om du velger stasjonær kontra bærbar.

Ytelsesmessig vil det derimot være en vesentlig forskjell.

 

Min mening var at jeg synes det er dumt å spare 600kr hvis man kan få en maskin som vil vare vesentlig lenger, det kan jo tilogmed hende at du skulle få lyst til å prøve et nyere spill en vakker dag.

Lenke til kommentar

De pleier å ligge rett i underkant av 6000kr ja. 5990kr går igjen i de fleste tilbudene rundt om og prisen har holdt seg på det nivået i lang tid. Men da får man en maskin som klarer alt av spill, tilogmed de nyeste titlene i medium innstillinger.

 

Den ene maskinen jeg linket som hadde GT540M kort er jo tilogmed betydelig bedre enn et 5650 kort så det fremstår som et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

Hmm. Hater å velge pc-er og sånt, altfor mange :dontgetit:

Men en ting jeg kom på er at jeg nesten må ha sån Mac-style tastatur, med mellomromm mellom tastene. Det er mye bedre, men det er det vel alltids å få tak i

 

Så nå må jeg sjekke hvor mye $$ jeg har, sså håper jeg det blir en pc som holder en god stund :new_woot:

 

Takker for alle svar så langt. Kansje jeg kommer å spør om denne er grei og sånt når jeg skal kjøpe da.

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...