Gå til innhold

Ny PC til Gaming. Max 20000 inkl. skjerm!


Anbefalte innlegg

Heisann:)

Jeg har sett igjennom en del tråder her nå, men problemet er at jeg ikke kan så mye om emnet! Jeg har lyst å bruke ca 20000 på en stasjonær gamer-pc og da er skjerm inkludert i prisen!

Jeg var inne på komplett.no og tittet litt og kom da frem til "Komplett Extreme - GTX580 Edition" som jeg da justerte litt på! Jeg aner ikke om jeg får det jeg betaler for eller hva!

Dette er iallefall oppsettet etter jeg har endra litt på det:

 

 

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

Intel Core™ i7 Hexa Processor i7-970

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

CoolIT Systems OEM ECO A.L.C. CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB CL9

Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Western Digital Caviar® Green™ 1TB

Logitech Media Keyboard 600

Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ

nVIDIA 3D Vision

MS COA Label Windows Pro 7

MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

MS MANUAL Win Pro 7 NO

Garanti 3 år - Sende inn

 

Burde jeg gå for denne, eller har dere noen bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et oppsett til 20.000 kr så kan du bare ikke ha en Samsung 2233rz skjerm.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604

 

Dersom du har bestemt deg for nVIDIA 3D Vision, så ville jeg vurdert denne. Selv om jeg personlig ikke ville gått for 3Dvision, og heller lagt pengene i maskinvaren.

 

Har du bruk for 12GB minne? 8GB duger i lange baner til gaming.

 

Et Intel Sandy Bridge Oppsett vil gi deg langt mer for pengene. Gå heller for en i5-2500K og et greit P67 hovedkort. Du behøver heller ikke en Corsair HX1000W... en HX750W/AX750W duger plenty dersom du går for ett GTX 580

 

EDIT: Tok meg friheten til å legge ved et screenshot av en alternativ handlekurv.

Dersom 120hz og 3D støtte ikke er et krav så fnnes det bedre kjøp enn den BenQ skjermen jeg har lagt ved.. bare for å ha det sagt. HX850W er også litt overkill, men vil gi deg mye spillerom i fremtiden.

 

Sum: 18.500 kr

post-24279-0-89967100-1300621899_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du får bedre ytelse ved å gå for en Sandy Bridge løsning.

 

CPU, 2500k eller 2600k

HK, Asus P6P67 Pro eller bedre.

 

Skal du ha ett stk gtx 580, vil du klare deg med 650W, har du planer om 2, vil det være greit med 850-1000W. Komplett selger NZXT Hale 90 med 29% rabatt og de er et godt kjøp nå.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907725&su=6F2795E6-DF2E-4525-B3C2-CEF664AFF2C2

 

Ganske bra oppsett her, skjermen er bare å bytte ut og HK var et av de billigste med alle funksjonene, dette kan man og bytte ut om man har råd;)

 

SSD'en som jeg har lagt ved er bedre enn Corsair sine, både på ytelse og fordi Corsair sine er plaget med BSOD.

 

Liggers eller langt under ditt budsjett så man sparer noen kroner.

 

Tok også med nødvendigheter som HDMI kabel og antistatisk armbånd.

 

Da oppsettet ble laget laget jeg det for å være stille. Vannkjøling til CPU, stille PSU, stille GPU, stort lydabsorberende kabinett.

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

Tusen takk for tips! I og med at jeg ikke har så mye peiling så hjelper dette meg utrolig mye!

Hva er forskjellen på en sandybridge løsning og den prosessoren jeg valgte?

 

EDIT: 3D er ikke et krav. Leste litt om det og så at det ikke var så bra virkning heller.

Endret av vguard
Lenke til kommentar

Liten kommentar til Marulven sitt oppsett:

 

Helt klart en fin handlekurv, men socket 1155 kjører ikke 3-kanals minne. Dvs man bør ha 2x2gb, 2x4gb etc.

 

Selv ville jeg heller ikke hatt en Western Digital Green series i systemet mitt med mindre det skal KUN være filmer/musikk. Den er såpass treg, så dersom man ender opp med å installere et spill feks så blir man straffet.

 

Vguard: bare å google og leste litt rundt Sandy Bridge. Det er kort sagt 2.generasjons i5/i7 og yter bedre per klokkehastighet enn de eldre, og strømforbruket og varmeutvikling er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at det blir en 2600k, men siden jeg sparer en god del på prosessor, så kanskje jeg kan gå for et oppsett med SLI? Hvor mange spill benytter seg av dette? Jeg har 20 000 som jeg ønsker å bruke på pc! Jeg tenker å installere kravstore spill på ssd'en, så kan jeg evt slette dem når jeg trenger mer plass! Så da er det kanskje ikke så farlig om hdd er litt treig?

Lenke til kommentar

vguard: en 580 er mer en nok på 1 skjerm med den oppløsningen. hvis du først skal bruke mer penger ville jeg ha tatt en 6990 og kjørt 3 skjermer i eyefinity. Da får du virkelig kjenne at du har brukt penga istendenfor og kjøpe 2 580 og øke FPS.

 

Men som du ser blir det mye dyrere:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907793&su=6B09E1EE-67F4-4B8E-9F9F-E74D750867EB

 

Ikke helt sikker så kan noen bekrefte dette: kan man koble til 2 skjermer med DP->DVI og 1 skjerm med HMDI-> HMDMI ?

 

Blir billigst slik.

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907814&su=0534C98A-9384-47F7-958A-514B83C5B6F2

 

Hva med dette? Mulig hovedkort er overkill? Trenger forresten hjelp til å plukke ut minnebrikker (helst 8gb)

 

Edit: Skjermen skal jeg bytte til en litt mindre.

 

Hovedkortet og prosessoren er overkill. Hvis du skal ha 1 skjerm så ville jeg iallefall ha tatt en med 2560x1600 i oppløsning.

 

Et "bra" hovedkort gir deg ytelsesøkning >2% så aldeles ikke verd det.

 

Hvis du ser den RAMen jeg postet i handleliste 2 så er den slik du skal ha, dual channel ;)

 

Hvorfor har du forresten tatt DET kabinettet? Det er for lite for ditt skjermkort. Har storebroren til det kabinettet selv og aldeles ikke å anbefale, ikke støvfilter og er kult den første dagen, så blir det for mye bråk.

 

Min anbefalig er Fractal Design R3 XL.

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

Om det ikke er spesielle grunner for å velge det HK'et du har i oppsettet ditt, vil det være helt greit med dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626381

 

8GB minne kan du kjøre med disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

 

PSU ville jeg byttet til denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613685

 

650W skal være nok, Komplett er utsolgt for 750W utgaven. Skal du ha 750W, ville jeg gått for en HX 750. Det er en bedre PSU enn TX'en du har valgt og er omtrent samme kvalitet som den jeg linket til.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=907814&su=0534C98A-9384-47F7-958A-514B83C5B6F2

 

Hva med dette? Mulig hovedkort er overkill? Trenger forresten hjelp til å plukke ut minnebrikker (helst 8gb)

 

Edit: Skjermen skal jeg bytte til en litt mindre.

 

Hovedkortet og prosessoren er overkill. Hvis du skal ha 1 skjerm så ville jeg iallefall ha tatt en med 2560x1600 i oppløsning.

 

Et "bra" hovedkort gir deg ytelsesøkning >2% så aldeles ikke verd det.

 

Hvis du ser den RAMen jeg postet i handleliste 2 så er den slik du skal ha, dual channel ;)

 

Hvorfor har du forresten tatt DET kabinettet? Det er for lite for ditt skjermkort. Har storebroren til det kabinettet selv og aldeles ikke å anbefale, ikke støvfilter og er kult den første dagen, så blir det for mye bråk.

 

Min anbefalig er Fractal Design R3 XL.

 

 

takker for tips! Når du spør hvorfor jeg har valgt diverse komponenter så er det fordi jeg famler i blinde! Dette er et tema som er vanskelig å lese seg opp i dersom man ikke har så mye greier på hw :p Setter stor pris på anbefalinger :)

Endret av vguard
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Burde jeg kanskje nedgradere prosessoren fra i7 2600K til i5 2500K og heller legge pengene i det nye GTX 590 kortet som kommer snart? Har lest litt om prosessorene og funnet ut at forskjellene er små i forhold til prisen. Spesielt er det lite forskjell siden den skal brukes til gaming!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...