Gå til innhold

Hjelp til valg av ny gaming-router


Anbefalte innlegg

Hei,

trenger tips til valg av ny router.

Den brukes til gaming, torrents og generell surfing.

Har NGT ADSL nå men får fiber iløpet av våren, vet ikke om det utgjør noen forskjell mtp valg av router.

Stabilitet, rekkevidde og hastighet er viktig. Ikke minst portforwarding, noe jeg sliter voldsomt med på min nåværende d-link 615, utrolig slitsomt for en gamer.

Jeg lurer på om det kan være noe krøll med NGT's Thompson modem og D-link når det gjelder porter og NAT? Hører det er flere med samme oppsett som meg som sliter med dette iaf.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er generelt veldig glad i min D-link DIR 615 Rev. D /m DD-WRT på. Den takler fint 50Mbps/50Mbps med tung torrent-bruk. Så å avfeie D-link så bastant blir vel ikke helt korrekt, vidarkri.. ;D

Da er du den eneste. :tease:

 

Netgear WNDR 3700 eller rangemax som noen også kaller den er et safe bet.

Asus RT-N16 er også populær. Eller så kommer Linksys/Cisco med en ny modell som mange venter på nå, mener de er E4200 men er ikke 100% sikker på navnet.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N ftw!

 

Har hatt den en god stund nå, ingen problemer med at torrents "henger" routeren slik min gamle ZyXEL gjorde til tider og utider.

 

Stabilt 2.5ghz og 5ghz nettverk pluss gigabit kablet seff. 5ghz er optimal viss du bor en plass med mange andre trådløse nettverk, veldig få som kjører 5ghz enda, så slipper mye støy fra andre 2.5ghz kanaler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...