Gå til innhold

Lage PC uten grafikkort?


Anbefalte innlegg

Om grafikkytelsen i HD3000 er for dårlig så må man faktisk gjøre et slikt valg. Selv om HD3000 er det beste Intel har av integrert grafikk så virker det som om ytelsen er litt over integrert grafikk på AMD 890GX hovedkorter (AMD HD4290). Et skjermkort til 5 - 600 kr gir langt bedre ytelse.

Det er et godt poeng. Jeg tenker kanskje jeg investerer i et skjermkort for å være på den sikre siden. Ser ut som blant annet PhotoShop og andre CS5 programmer kan dra noe nytte av det. Tenker på et Gainward GeForce GTS 450 512M PhysX CUDA kort til 750 kr. Ser ut som det har 2xDVI utganger også (jeg har for mange DVI kabler og for få HDMI). Når det gjelder å ikke få utnyttet integrert grafikk er det synd, men det er egentlig ikke noe reelt alternativ å kjøpe eldre i5 prosessorer. De har vel samme/dårligere ytelse for bare en hundrelapp mindre? Noen som har kommentarer på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk arthon, der fikk jeg svar på noe jeg var usikker på. Det er litt kjipt å betale Intel's HD graphics, for så å ikke få utnyttet det.

Vet noen når Z68 hovedkort kommer?

Ryktene sier Mai, men det er jo noe usikkert.

 

 

Linken du postet til Adobe Testede skjermkort for CS5 forteller at Mercury Motor støtter Intel HD Graphics, så da kan du jo vente til du har bygget maskinen og se om det er bra nok hvis du vil spare penger.

 

Les forøvrig;Quick Sync: The Best Way to Transcode

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...