Gå til innhold

Parkering forbudt og veikryss


obos

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk nylig en bot fra min beste venn Trafikketaten og jeg trenger hjelp fra dere. Spm mitt er: Parkerte jeg feil eller riktig?

 

Stedet er Hegdehaugsveien/Underhaugsveien. For de som ikke vet hvor det er så har jeg tatt noe bilder fra Google:

post-11015-0-94453900-1300267181_thumb.jpg

 

Tok et bilde til fra andre siden også:

post-11015-0-18627900-1300287415_thumb.jpg

 

Jeg parkerte der varebilen har parkert men ikke på fortauet som visst. Jeg parkerte noen cm til venstre hvis man bruker første bildet. Ja man ser parkering forbudt skilt og videre så ser man parkering forbudt med underskilt som sier at man ikke kan parkere etter kl 16 på hverdager, men skiltet ligger på venstre siden altså ikke på høyre siden som varebilen står. Men før man kommer til bilen så kan man svinge til høyre ned til en parkeringshus/bilvask. Telles det som veikryss?

 

Det er mange som parkerer der så mange som tolker som meg men har trafikketaten rett og gi meg en bot?

 

Dette skjedde på en lørdag :(

 

Takker og bukker hvis noen kan hjelpe meg.

 

Beklager la inn feil bildet 2, men er nå korrigert.

 

Ingen som kan hjelpe meg?

Endret av obos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda parkering forbudt - skilt 372. Altså ifølge dem så veien til parkeringshus ikke et veikryss...

 

Ikke så lett å se utfra bildene. Men står det ikke på boten hvorfor den er gitt?

Da er det jo ganske enkelt: Hvis du har parkert på parkering forbudt er det bare å betale. Men hvis det er et underskilt som opphever forbudet på det tidspunktet boten er skrevet, er det bare å sende klage så fort som mulig.

Og du er sikker på at det ikke vært endringer av underskilt eller midlertidig skilting på stedet?

 

 

 

Edit:

Titta på gatebilder på Google. Hvis skiltinga er den samme nå som da bildene ble tatt, er det vel greit. Hvis man ser Underhaugsveien mot Hegdehaugsveien så er det parkering forbudt hele veien på høyre side, mens på venstre side er det parkering forbudt kl 08-16.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Takker har gått gjennom linken men finner ikke mitt punkt så tror jeg kan klage.

 

Er ikke helt sikker. Vedlagte link viser hva det ikke nytter å klage på.

 

 

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/parkeringssaker

 

Gi oss en tilbakemelding på hvordan det gikk. Når du får svar. Kjørte budbil i Oslo når jeg var ung. Og var det en ting jeg lærte meg så var det at man måtte klage. Vi fikk bøter hele tiden. Men var ikke mange vi måtte betale. Finnes mange smutthull i loven. Lykke til!

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...