Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat - hva er dette?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 2002 VW Passat 1,9 TDI hvor jeg har noen problemer. Men i første omgang lurer jeg mest på hva denne dingsen på bildet er for noe? Ser ut til å være en kjøling av eksos på vei tilbake til innsuget, kan det stemme?

 

post-92429-0-30249600-1300185498_thumb.jpg

 

Ønsker å få vite hva denne delen heter, og litt mer beskrivelse av funksjonen. Tror nemlig den er ødelagt, på den måten at det lekker kjølevæske inni den. Noen som kan hjelpe...?

 

mvh

Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en 'exhaust gas recirculation cooler'. Et slags kjøling for EGR ventilen. Koster rundt 220 euro i Tyskland. I Norge med fortjenesten til Møller, tipper jeg rundt 4-5000 kroner.

Den er laget i rustfritt, så prøv deg på en reklamasjon først.....jeg mener st det må være reklamasjon da rust kan utelukkes. Da sitter vi men en fabrikkasjons feil.

Delenummer er 038 131 513 H. Jeg regner med at du har automat?

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Takk for svar! Har automat ja. Så poenget med EGR er å kjøle ned eksosen før den går inn i innsuget igjen? Er det fordi kald luft tar "mindre plass"? Uansett kan jeg vel ikke klare meg uten, så får prøve å skru den løs og se om jeg får den på reklamasjon som du sier. Men blir nok endel skruing før den er av, syns jeg å huske... Bildet er fra en annen gang, så nå står den på blokka :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...