Gå til innhold

Hjelp til goggles! :)


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Skal ha meg nye goggles, og trenger litt hjelp.

 

Skal bruke dem når det ikke er sol ute, altså når det er vanskelig for å se homper og hopp. Noen kaller det også jordmørkt.

 

Har egentligt lyst på Oakley Splice, men vet ikke hvilket glass :p

 

Det var en som sa at "porex - glass" var bra for det bruket, men vet ikke hvilke briller jeg bør kjøpe :p

 

Trenger noen anbefalinger ;)

 

Takker for svar ;)

 

MVH

 

Poist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker bare vanlig blankt glass med en smule lilla i. Andre mener at gulfargede glass skal være bra.

 

Hvorfor ikke snakke med folkene i butikken du handler i? De har somregel greit peiling på hva du bær velge.

 

Selv hadde jeg aldri valgt Oakley goggles. Føler Oakley selger på navn, ikke kvalitet. Selvflkgelig kan dette ha endret seg med årene. Er ganske utdatert på det området, men jeg har fortsatt mine 7 år gamle Spy goggles. Gode som nye fortsatt, til tross for heftig bruk hver vinter :) Så Spy kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar

Oakley er absolutt verdt det, men ikke til Norsk pris. Latterlig dårlig prising. Det med å tørke brillene fjerner den hinnen skal ikke være noe problem. Du må bare bruke den medfølgene kluten og ikke noe annet. Når jeg kjøpte Oakley M-frames fikk jeg med 3 kluter og en flaske med ny Oakley anti-dugg som legger hinnen på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vent til neste år, så kjøper du Oakley Airbrake! Ny modell som kommer i 11/12-sesongen.

 

Har hatt to par crowbar selv, før utenom det har jeg prøvd Dragon, Electric, Smith og Spy. Ingen av de nevnte merkene kan måle seg med Oakley sine googles, da tenker jeg på dugg, passform, glass og ripemotstand.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Min anbefaling er å ha to sett briller.

 

Mitt sett for dager med behagelig til sterk lys er Electric EG2. Forholdsvis dyre, men veldig behagelig, og veldig bredt og bra utsyn. (Kan lett finne en god erstatning for de, men anbefales absolutt, og de finnes med mange ulike glass)

 

Så har du ett sett for dager med flatt, eller lite lys. Men her kommer kanskje det beste tipset av alle... ;P

 

Sjekk: http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=606

 

Det er en engelsk sykkelbutikk hvor de selger bla. briller hovedsakelig med klart glass. Der har de Oakely Crowbar til 400 kroner og Oakely O Frame (samme som jeg bruker) til 250 !!

(Hvis du vil ha reserveglass i andre frager: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16158 )

 

Det jeg har funnet ut er at når du trenger briller med klart glass er det somregel så lite sol at du ikke trenger noe speil i glasset så helt klart glass funker i massevis :thumbup:

 

Håper det var til litt hjelp, jeg er vertfall kjempeførnøyd med brillene mine, og har bestillt masse sykkelutsyr, klær osv. fra internettsiden, så kan anbefale den på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...