Gå til innhold

Problem med Firmware, OCZ SSD


Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en lettfattelig oppskrift på hvordan jeg oppdaterer Firmwaren på en :OCZ Vertex 2 160 GB ?

 

 

Hadde jeg kun hatt en ren windows maskin, haddde det vært greit.

 

Men jeg har en Mac Book Pro, av nyere type. Har også en BootCamp Partisjon med win7 pro 64 bit. Alt på samme ssd disk.

 

Verktøyet fra OCZ virker ikke i WIn7, får melding om: virker ikke på primær partisjon, noe i den duren.....

 

 

Kan noen lage en enkel guide for hvordan? Som en ikke trenger å være dataspesialist for å skjønne noe av :-)

 

Er et forum på ocz sin side, men blir ikke så mye klokere av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved bruk av oppdateringsprogrammet må disken være tom, dvs. den kan ikke ineholde noen partisjon. i følge readme filen som følger med oppdateringen.

Jeg måtte ta en Ghost av partisjonen, slette alle partisjoer, boote fra en annen disk for å få oppgradert SSD'en. Synes det er ganske rart i og med at de sier at oppdateringen ikke er datadestruktiv, men det funket bra når jeg gjorde det på den måten selv om det var uhyre tungvint.

Lenke til kommentar

Ved bruk av oppdateringsprogrammet må disken være tom, dvs. den kan ikke ineholde noen partisjon. i følge readme filen som følger med oppdateringen.

Jeg måtte ta en Ghost av partisjonen, slette alle partisjoer, boote fra en annen disk for å få oppgradert SSD'en. Synes det er ganske rart i og med at de sier at oppdateringen ikke er datadestruktiv, men det funket bra når jeg gjorde det på den måten selv om det var uhyre tungvint.

Takk for svar!

Men det virker veldig tungvindt. Hadde jeg enda tenk på det før jeg innstalerte både ditt og datt.

Men er det egentilig noen vits i å oppgradere fra Firmware versjon 1.27 til 1.29?

 

Venter med Firmwaren tror jeg, til det kommer noen mer lettvinte løsninger. Om det kommer da!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte akkurat denne fra OCZ. Så undersøkte på OCZ sine hjemmesider ang. firmwareoppdatering. Ser i oppdateringsguiden at en ikkje kan oppdatere firmwaren på disken oset kjører frå.

 

Om eg set ssden i eit eksternt kabinett (har bestilt frå dealextreme til å ha gamle 640 gb disken frå laptopen) kan eg då oppdatere den via usb frå laptopen? Er einaste måten eg kan koma på for å oppdatere firmware siden eg berre har plass til ein disk i min Acer 4820tg =)

 

-Bergs

Lenke til kommentar

Fikk det til nå

Oppdaterte til siste Firmware, 1.32

 

Men måtte lese litt på ocz forumet først, som finnes under support på siden til ocz

 

Men brukte denne til å oppdatere med http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?86388-Sandforce-Firmware-update-1.32-for-OS-System-drives

 

Måtte klikke noen ganger på den før det fant ssd disken min.

Marker disken, og velg firmware filen, du finner den der du pakket ut zipp filen (Litt stor) som ble lastet ned

Og så etter omstart, var 1.32 på plass

Har jo en Mac Book Pr, med win 7 på en BootCamp partisjon. Oppdateret på win 7, måtte bare huske på å holde alt nede under omstart, og velge windows.

Endret av hysoto
Lenke til kommentar

Fikk det til nå

Oppdaterte til siste Firmware, 1.32

 

Men måtte lese litt på ocz forumet først, som finnes under support på siden til ocz

 

Men brukte denne til å oppdatere med http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?86388-Sandforce-Firmware-update-1.32-for-OS-System-drives

 

Måtte klikke noen ganger på den før det fant ssd disken min.

Marker disken, og velg firmware filen, du finner den der du pakket ut zipp filen (Litt stor) som ble lastet ned

Og så etter omstart, var 1.32 på plass

Har jo en Mac Book Pr, med win 7 på en BootCamp partisjon. Oppdateret på win 7, måtte bare huske på å holde alt nede under omstart, og velge windows.

Den er grei, takk for svar. Eg skal sjå på det når eg får disken til uka. Ser det er oppdateringer på den nyaste versjonen som kan komme godt med =)

Lenke til kommentar

På linken jeg viste til over her et sted, skal det være en ny link til å ned laste selve oppdateringprogrammet

Den er for tiden overbelastet, eller midlertidig borte, men bare prøv på nytt.

La merke til dette. Regner med det vil vere ordna til eg skal igang i helga =) Er eg riktig heldig er den nede fordi dei er i ferd med å oppdatere firmwaren igjen. Lov å håpe ;) Blir uansett bra å få alt på stell med nyinstallasjon av os på ny ssd =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...