Mr.Anki Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Hei! Skal lage en metode som tar utgangspunkt i et todimensjonalt array og skal regne ut gjennomsnitt temperaturen for hver dag i måneden. I arrayet har jeg opplysninger om været for hver time i døgnet. Dette har jeg nå: 51 public double[] snittHverDag (){ 52 double[] snittHverDag; 53 for(int dag = 0; dag < 30; dag++){ 54 double dagensTemp =0; 55 for( int time = 0; time < 24; time++){ 56 dagensTemp += temp[dag][time]; 57 } 58 snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); 59 } 60 return snittHverDag; 61 } Men får kompileringsfeil: Line 58: variable snittHverDag might not have been initialized snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); ^ Line 60: variable snittHverDag might not have been initialized return snittHverDag; ^ 2 errors Noen som ser hva som er feil?
miXer Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Det står jo helt klart og tydelig hva som er feil: Line 58: variable snittHverDag might not have been initialized Du må initialisere snittHverDag: double snittHverDag = new double[antallPlasserArraySkalHa];
Mr.Anki Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Skrevet 13. mars 2011 (endret) Takk skal du ha! Men nå får jeg nye feilmeldinger som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal løse: Line 52: incompatible types found : double[] required: double double snittHverDag = new double[24]; ^ Line 58: array required, but double found snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); ^ Line 60: incompatible types found : double required: double[] return snittHverDag; ^ 3 errors Endret 13. mars 2011 av Mr.Anki
miXer Skrevet 14. mars 2011 Skrevet 14. mars 2011 Dette kommer av at jeg skrev feil. Der jeg skrev double, mente jeg double[]
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2011 Skrevet 17. mars 2011 Og igjen står det akkurat hva som er galt i klar Engelsk. Les feilmeldingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå