Lightboy Skrevet 12. mars 2011 Skrevet 12. mars 2011 Hei.jeg har en pc som jeg måtte bytte hovedkort på og nå finner jeg ikke sata disken min i biosen.jeg har prøvd og bytte kabler og bytte mellom sata portene uten at det hjalp så nå begynner jeg å bli redd jeg må ha meg en ny harddisk,noe som jeg ikke har spessielt lyst til siden den jeg har inneholder mye viktige ting.hardisken er samsung 750gb.på forhånd takk.
Gr@nitt Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Sjekk alle bios settings. Kan være AHCI er enablet.(du skal kunne se disken i bios uansett). Får du ikke bootet på disken eller kan du ikke lese HW'en fra bios?
Lightboy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Skrevet 13. mars 2011 glemte å si at problemet oppstod når jeg kobblet en av strømledningene til skjermkortet feil i strømforsyninga.vanligvis gjør jeg ikke sånne ting selv men fettern mi sa jeg kunne greie det.uansett det som skjedde da var at strømforsyninga kortslutet(det luktet svidd) oghovedkortet og skjermkortet gikk i stykker,men jeg kan ikke fårestille meg at hardisken også skulle gå,det hadde vært toppen av uflaks.det er litt vanskelig å høre om hardisken spinner for det andre bråker desverre en del.
PerB Skrevet 13. mars 2011 Skrevet 13. mars 2011 Bruker du fortsatt den strømforsyningen du kortsluttet? I tilfelle kan det være at den ikke leverer strøm på kabelen til SATA-harddisken din.
Lightboy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Skrevet 13. mars 2011 nei jeg kjøpte meg en helt ny strømforsyning,hovedkort og skjermkort hadde jeg ligendes.hovedkortet er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå