Gå til innhold

Ny PC, amd x6 bygg


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Driver å skal oppgradere pc'n litt. Har noe fra før og har bestilt noe allerede.

Skulle gjerne ha hatt litt hjelp med å velge resten av komponentene, som f.eks ram og skjermkort

 

Men først må jeg vel vise hva jeg allerede har.

 

Kabinett: Corsair Obsidian Series 800D

PSU: Corsair HX 850W

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

CPU kjøler: Coolit ECO A.L.C. (midlertidig) byttes med ekstern vannkjøling fra aqua computer senere.

HD 1: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

HD 2: Harddisk Barracuda 7200.12 - 1 Tb - 7200rpm - 32 Mb - SATA (ST31000528AS)

Skjerm: 2 stk. Samsung SyncMaster P2370

Plasma: Panasonic TX-P50VT20

OS: Win 7 64-bit

Lyd: Logitech Z-5500

Tastatur: Logitech G19

Mus: Logitech G5

 

 

Ting jeg ikke har. Pris uviktigt, da oppsettet bygges for å holde en stund.

 

Ram: Drev å funderte litt på Corsair Vengeance DDR3-1600 16 GB (4x4GB)

https://prisguiden.no/produkt/143305

Kom gjerne med forslag til andre typer, kan gå litt opp i pris hvis det har noe for seg.

 

Tenkte kanskje det var like greit å sette inn 16gb med en gang da jeg ofte driver med mye samtidig.

 

Bilde og videobehandling, BR og DVD backup, film avspilling på plasma tv, nyere spilltitler.

 

Skjermkort: Har ingen anelse. Så altfor mye å velge imellom. Ønsker at det skal holde en stund.

Om man skal kjøpe ett high-end kort eller om man skal kjøpe to til samme pris, for

å så kjøre de i sli/crossfire.

 

Setter pris på innspill på hele oppsettet og forslag til ram, skjermkort og eventuelt ting er glemt eller ting som bør endres.

 

God helg

Mvh TC-Encore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du kommer til å trenge mer enn 8 GB med mindre du bruker maskinen til programmer som bruker spesielt mye RAM. Men det er jo opp til deg.

 

Har du noe spesielt budsjett for grafikkort? Jeg pleier å anbefale GeForce GTX 560 Ti, men har du større budsjett så kan du jo også få bedre kort. Ellers yter 560Ti i SLI bedre enn hva du ville fått for ett enkelt grafikkort til 3500-400.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Prisen på ram er ikke akkurat avskrekkende for tiden så det går greit.

 

Kikket litt rundt omkring på GTX 560 Ti kortene og har kommet fram til nye spørsmål.

Er det noen fordeler med dette kortet Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB kontra standard GTX 560 Ti 1GB kort?

Strengt talt ikke verdt det, 2GB kontra 1GB gir ikke noe større ytelse i spill om du ikke spiller på over x1080 med masse AA/AF og greier. Nå vet jeg ikke så mye om kjøleren på Phantom, menmen.

Anbefaler heller Asus' Direct CU, Msi's Twin Frozr II eller Gigabyte's Overclock/Super Overclock versjonene av GTX 560 TI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...