Gå til innhold

[Løst] Hvordan brenne/lage oppstarts ISO fil på en minnepenn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei er det noen som kan gi meg en lettfattelig forklaring på hvordan jeg går frem for å lage en iso fil(i dette tilfellet Vista) som en oppstarts fil på en minnepenn(usb)slik at jeg kan få kjørt en ny innstallasjon på en acer mini pc uten cd stasjon :yes:

Endret av borgert
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter du nå med en maskin som kjører Vista eller windows 7?

Har du en usb minnepenn som er stor nok for å kopiere inn alle filene fra en Vista dvd plate?

Har du en Vista Dvd plate? Eller?

Ellers er det en del i (intowindows) quide du er linket til ikke riktig og nødvendig.

Skrevet

Det var jammen meg raskt. Denne linken så jo utrolig bra ut,så den skal jeg få testet med det første :-) Takk for tilbakemelding Krille. :new_woot:

Skrevet

Sitter du nå med en maskin som kjører Vista eller windows 7?

Har du en usb minnepenn som er stor nok for å kopiere inn alle filene fra en Vista dvd plate?

Har du en Vista Dvd plate? Eller?

Ellers er det en del i (intowindows) quide du er linket til ikke riktig og nødvendig.

Hei der har en 4 gb minnepenn og ja jeg har vista dvd plate fra en annen pc med nøkkel så jeg forsøker meg frem :yes:

Skrevet

Når du er på punkt 4 i (quide), utfør slik:

diskpart

select disk ? (?= mummer på Usb)

clean

create partition primary

select partition 1

active

format quick fs=fat32

assign

exit

Neste steg, før du kopiere vistas installasjons filer, er å teste om USB virkelig booter.

Sett usb in i maskinen du skal installere Vista i, og start opp med å velge å boote fra usb.

Hvis du får meldning at ..bootmgr is missing... skal du kopiere alle filer fra Vista plate i, og gå igjen videre.

Poeng her er å hindre at du kopierer mange GB i til USB, før du har bekreftet at USB kan boote.

Skrevet

Når du er på punkt 4 i (quide), utfør slik:

diskpart

select disk ? (?= mummer på Usb)

clean

create partition primary

select partition 1

active

format quick fs=fat32

assign

exit

Neste steg, før du kopiere vistas installasjons filer, er å teste om USB virkelig booter.

Sett usb in i maskinen du skal installere Vista i, og start opp med å velge å boote fra usb.

Hvis du får meldning at ..bootmgr is missing... skal du kopiere alle filer fra Vista plate i, og gå igjen videre.

Poeng her er å hindre at du kopierer mange GB i til USB, før du har bekreftet at USB kan boote.

Takk for viktig info, det skal jeg "forsøke" å få til. :grin:

• 2 uker senere...
Skrevet

Etter mye lesing/testing frem og tilbake og god hjelp fra forumsvarene dere har gitt meg klarte jeg endelig å boote fra minnepenn og få programmet opp og kjøre :new_woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...