borgert Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 (endret) Hei er det noen som kan gi meg en lettfattelig forklaring på hvordan jeg går frem for å lage en iso fil(i dette tilfellet Vista) som en oppstarts fil på en minnepenn(usb)slik at jeg kan få kjørt en ny innstallasjon på en acer mini pc uten cd stasjon Endret 10. mars 2011 av borgert
krille Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Denne guiden bruker jeg når jeg blir usikker: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
wiberos Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Sitter du nå med en maskin som kjører Vista eller windows 7? Har du en usb minnepenn som er stor nok for å kopiere inn alle filene fra en Vista dvd plate? Har du en Vista Dvd plate? Eller? Ellers er det en del i (intowindows) quide du er linket til ikke riktig og nødvendig.
borgert Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Skrevet 10. mars 2011 Det var jammen meg raskt. Denne linken så jo utrolig bra ut,så den skal jeg få testet med det første :-) Takk for tilbakemelding Krille.
borgert Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Skrevet 10. mars 2011 Sitter du nå med en maskin som kjører Vista eller windows 7? Har du en usb minnepenn som er stor nok for å kopiere inn alle filene fra en Vista dvd plate? Har du en Vista Dvd plate? Eller? Ellers er det en del i (intowindows) quide du er linket til ikke riktig og nødvendig. Hei der har en 4 gb minnepenn og ja jeg har vista dvd plate fra en annen pc med nøkkel så jeg forsøker meg frem
wiberos Skrevet 10. mars 2011 Skrevet 10. mars 2011 Når du er på punkt 4 i (quide), utfør slik: diskpart select disk ? (?= mummer på Usb) clean create partition primary select partition 1 active format quick fs=fat32 assign exit Neste steg, før du kopiere vistas installasjons filer, er å teste om USB virkelig booter. Sett usb in i maskinen du skal installere Vista i, og start opp med å velge å boote fra usb. Hvis du får meldning at ..bootmgr is missing... skal du kopiere alle filer fra Vista plate i, og gå igjen videre. Poeng her er å hindre at du kopierer mange GB i til USB, før du har bekreftet at USB kan boote.
borgert Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Skrevet 10. mars 2011 Når du er på punkt 4 i (quide), utfør slik: diskpart select disk ? (?= mummer på Usb) clean create partition primary select partition 1 active format quick fs=fat32 assign exit Neste steg, før du kopiere vistas installasjons filer, er å teste om USB virkelig booter. Sett usb in i maskinen du skal installere Vista i, og start opp med å velge å boote fra usb. Hvis du får meldning at ..bootmgr is missing... skal du kopiere alle filer fra Vista plate i, og gå igjen videre. Poeng her er å hindre at du kopierer mange GB i til USB, før du har bekreftet at USB kan boote. Takk for viktig info, det skal jeg "forsøke" å få til.
borgert Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Skrevet 23. mars 2011 Etter mye lesing/testing frem og tilbake og god hjelp fra forumsvarene dere har gitt meg klarte jeg endelig å boote fra minnepenn og få programmet opp og kjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå