Gå til innhold

Angrerett ved bestillig av bilnøkkel?


RIP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klarte å miste den eneste nøkkelen til varebilen min under flytting. Letet over alt etter nøkkelen men kunne ikke finne den, så bestillte ny over telefon. To dager etter det henger det en lapp om at noen har funnet nøkkelen, jeg blir veldig glad og ringer for å avbestille nøkkelen.

 

Det går dessverre ikke ann, og jeg blir beslastet full pris selv om de ikke har mottatt nøkkelen enda, og det er forventet leveringstid på to uker.

 

Er det mulig å bruke angreretten, jeg ble ringt opp av de etter at jeg la igjen en beskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom nøkkelen er spesiallaget, gjelder ikke 14 dagers angrerett på vanlig måte.

 

Om du ringte til en butikk som hovedsaklig selger over disk (fast utsalgssted), og du også hadde hentet og betalt nøkkelen i butikken, har du ikke angrerett uansett.

 

Ville bare tatt i mot den jeg... har du mistet nøkkelen én gang, så kan det fort skje igjen. Og da er det greit å ha en i reserve :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja dette er nok et klassisk tilvirkningskjøp hvor selvfølgelig butikken har krav på å få refundert sine utgifter i forbindelse med ditt kjøp. Du skal selvfølgelig ikke betale frakten TIL DEG.

 

At de tydeligvis ikke gidder å sjekke muligheten for å få kansellert denne ordren hos sin egen leverandør er det dessverre lite du får gjort noe med...

Lenke til kommentar

Ettersom nøkkelen er spesiallaget, gjelder ikke 14 dagers angrerett på vanlig måte.

 

 

Sånn jeg ville ha tolket det så gjelder heller ikke angreretten når man ringer og bestiller en vare heller, noe annet hadde vært om butikken tok kontakt og tilbød en ny nøkkel, det sier vel også Høyesterett?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...