Gå til innhold

Selvbygg spill-pc ~+-8K


Anbefalte innlegg

Skal bygge ny gaming pc basert på Sandy Bridge. Satt opp en nå, men er usikker på PSU, Ram og CPU kjøleren. Og hvor mange av de viftene jeg har lagt ved, trenger jeg egentlig kjøpe til kabinettet?

Også litt usikker på alternativer til skjermkortet. SO versjonen ser jo ikke ut til å komme på lager med det første igjen, og er maks gira på å bestille snart.

 

SSD venter jeg litt med. OS, skjerm, mus og tastatur har jeg.

 

 

dustinhome.no favoritter

post-174077-0-78029600-1299602754_thumb.jpg

Endret av tobn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på å kjøpe mye akkurat det samme selv, utenom ekstra kabinettvifter og en billigere cpukjøler.

Som du sier så har de ikke SO-versjonen av skjermkortet inne, mens de har OC-versjonen. Jeg har uten hell prøvd å finne en sammenlikning av disese. Noen som veit noe om det? Om ventetida ville være lang på SO, vurderer jeg å gå for CO.

I tillegg ser jeg nå i oversikten at Dustinhome ikke har noen 1155-hovedkort inne, mens tidligere idag stod det at de hadde flere. Betyr kanskje at jeg må vente enda litt til ?

 

Torbjørn

 

Edit:

1155 mente jeg ja : ]

Endret av Torbgoe
Lenke til kommentar

Mm. Ser ikke bort fra at jeg kommer til å følge deg.

Fra tomshardware leser jeg at MSI-kortet er veldig greit, yter kanskje ikke like godt som ASUS sitt, men veldig greit. (1)

Dessuten finner jeg støtte i at BadCat framhever mye det samme oppsettet. (2)

 

Får se i morgen når jeg står opp. Har virkelig Amentio det hovedkortet inne? Finner det kun ved å gå gjennom prisguiden. Amentio --> Hovedkort -->> Socket 1155, viser ingen MSI-hovedkort.

Endret av Torbgoe
Lenke til kommentar

Er det noen av 1155 sokkel korta som allerede er på lager som er å anbefale? hos feks komplett.no

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626994

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626996

Eneste forskjellen er at det dyrere kortet har 8xSATA og 2xeSATA, mens det billigere bare har 6xSATA. Siden jeg har verken behov for eSATA eller 8 SATA-porter, har jeg bestilt det billigere alternativet. Det er allerede på vei, så dette er definitivt på lager, men i går var det nesten 40 på lager og i dag er det vel 15, så de blir nok utsolgt i løpet av dagen, evt i morgen (hvis det ikke kommer nye på lager).

 

Det er også verdt å merke seg at MSI-kortene (P67A-GD55 og P67A-GD65) har støtte for SLI og Crossfire. ASUS P8P67 har kun støtte for Crossfire.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Har bestilt nå. GD55 fra komplett. Valgte også ikke-overklokka GTX560-gpu, og sparte noen hundrelapper der.

Så nå er det bare å sitte å vente. Jeg gleder meg. Skal bli no anna enn å spille på GMA965-grafikk!

Men så er selvfølgelig modXstream 600W utsolgt, får bare håpe jeg får alt før helga.

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Jeg har selv nettopp kjøpt meg en Cooler Master Silent Pro 700W. Den er på tilbud på Komplett nå, og gir deg mye mer for pengene enn de to andre du listet. Dessuten er den modulær, så du slipper å ha så mange ubrukte kabler liggende i kabinettet (med en modulær strømforsyning, er kablene løst fra strømforsyningen så du kan koble ut det du ikke bruker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...