Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så, jeg har jo en smule peiling på data selv, men tenkte jeg skulle legge ut oppsettet jeg har tenkt til å bestille imårra ut her. Mitt første selvbygg, faktisk. Fra Komplett, link til handleliste;

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=902205&su=38002FD0-E14B-479E-B6EB-C6BF11BA5236

 

Så, noen endringer eller lignende som dere andre ville anbefalt, gjerne med begrunnelse? Vil helst ikke overstige 9500.-.

Prøvde å legge mest mulig kraft inn i Fractal Define R3 kabinettet uten å bruke mer enn 10,000 kroner. Jeg er litt usikker på CPU-kjøleren, først og fremst, ettersom Noctua DH-14 også er fristende. Passer denne helt bombesikkert inne i R3 kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det første jeg ville gjort er å sette opp et oppsett hos dustinhome, da disse er noe billigere. Har satt opp et ganske identisk oppsett som deg selv. Jeg byttet psu til fractal design newton 650w da denne har fått veldig gode skussmål hos sweclockers da de testet den ifjor en gang, pluss at den er rimelig, også "matcher" den kabinettet(for den som bryr seg om det). Noctua nh-d14 vil passe fractal design r3(har det selv). Benytter ikke nh-d14 selv, men det er god plass, så vil tro at fungerer utmerket. Bruker selv xigmatek dark knight s1283, og det er mye å gå. Ssd ble byttet fordi crucial ssd´en ikke er vare sortimentet til dustin. Når det kom til gpu byttet til gigabyte 560 ti super overclocked.Dette ypper med storebror 570 i flere tilfeller. Hw testet dette for litt siden, og testen kan leses HER. Det koster omtrent det samme som referanse kortet, så verdt å ta en titt på syns da jeg.

 

post-95460-0-37683100-1299448196_thumb.png

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Hei

 

Det første jeg ville gjort er å sette opp et oppsett hos dustinhome, da disse er noe billigere. Har satt opp et ganske identisk oppsett som deg selv. Jeg byttet psu til fractal design newton 650w da denne har fått veldig gode skussmål hos sweclockers da de testet den ifjor en gang, pluss at den er rimelig, også "matcher" den kabinettet(for den som bryr seg om det). Noctua nh-d14 vil passe fractal design r3(har det selv). Benytter ikke nh-d14 selv, men det er god plass, så vil tro at fungerer utmerket. Bruker selv xigmatek dark knight s1283, og det er mye å gå. Ssd ble byttet fordi crucial ssd´en ikke er vare sortimentet til dustin. Når det kom til gpu byttet til gigabyte 560 ti super overclocked.Dette ypper med storebror 570 i flere tilfeller. Hw testet dette for litt siden, og testen kan leses HER. Det koster omtrent det samme som referanse kortet, så verdt å ta en titt på syns da jeg.

 

post-95460-0-37683100-1299448196_thumb.png

Takker for tipsene! Har nå satt opp 2 oppsett på henholdsvis Dustinhome og Komplett. Velger fortsatt å bruke komplett i tillegg til dustinhome for å bestille varer, fordi jeg vil ha Crucial Real C300 som SSD og Msi Twin Frozr II versjonen av 560 TI. At Gigabyte's 560 SOC kort er ekstremt mye ytelse for prisen er jeg kjent med, men velger Twin Frozr pga kjølingen og støynivået(dessuten er ikke SOC kortet på lager før i April?)

 

Det som interesserte meg mest var anbefalingen din av Fractal som strømforsyning. Har mest kunnskap om Corsair's HX-serie og CM silent' serie, men tror deg når du sier at Fractal Newton er en finfin strømforsyning. Problemet er at jeg ikke finner den i 750 watt's versjoner, kun i 800 watt's versjoner (og da koster den like mye som Corsair HX 750). Har gjerne lyst til å ha mulighet for SLI senere, så jeg tror jeg velger Corsair HX 750 watt uansett, ettersom prisforskjellen mellom den og Fractal Newton 650 watt kun er på 300 kroner eller så. Føler dessuten at Corsair HX 750 watt vil holde i mange, mange år fremover.

 

Har også endret cpu-kjøler nå. Legger ut link til oppsettet på henholdsvis dustinhome og komplett.no;

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=902235&su=BD37898B-D252-4419-8408-913D4D27BEC6

 

Dustinhome roter litt nå, men kjøper altså

 

- Noctua DH-14 (649 kr)

- Fractal Define R3 Black Pearl (699 kroner)

- Corsair HX 750 Watt (1049 kroner)

(totalt; Ca 2400 kroner)

 

derifra.

 

Da blir prisen 9379 kroner eksludert frakt.

Skal faktisk ha skjerm og OS i tillegg + mus og tastatur, og da blir den totale prisen rundt 11,500 kroner med frakt. En pris jeg er strålende fornøyd med. Så gleder jeg meg bare masse til jeg går igang med byggingen av dette!

 

Noen flere innspill? (:

Lenke til kommentar

Syns dette ser veldig bra ut. Du sitter jo med mye kunnskap selv også, så da er det ikke noe problem å få til et bra oppsett. Er enig med valget ditt angående psu, forstår det at du vil ha en psu som kan takle sli hvis det blir aktuelt. Satt opp fracatal design newton 650w grunnet pris, og at dette hadde holdt lenge til nåværende oppsett, men ved sli blir det nok tynt ja. Bedre å være sikker.

 

Har ikke noen flere innspill. Ser som sakt veldig bra ut.

 

Lykke til med bygging av ny pc, kommer til å bli veldig fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...