Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvorfor er lokalsamfunnet avhengig av at ensidige industristeder går godt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du ikke skjønner? Det var ikke det du spurte om, du spurte om et svar (på hjemmeleksene dine?)

Seriøst? Har du ikke noe bedre å gjøre på en søndag enn å diskutere? Enten så kan du svare på spørsmålet jeg ikke skjønner, ellers la vær å skriv.

Du trenger ikke i bekymre deg over hva jeg foretar meg på en søndag.

Jeg er person som gir folk som deg en tupp i ræva slik at de lærer å tenke selv. Det er i min selvinteresse, siden jeg vil leve i et samfunn hvor folk klarer å lese en setning og resonere seg frem til et brukbart svar, på et spørsmål som ikke nødvendigvis har et fasitsvar som står i en bok slik at du kan kopiere det av.

 

Det eneste jeg kan tenke meg du legitimt kan lure på er hva et ensidig industristed er. Det er enkelt forklart et sted hvor det er en "hjørnesteinsbedrift". Resten burde en hver person klare å resonere seg fram til selv. Klarer du virkelig ikke å tenke deg i det minste ett eksempel på hvorfor en hjørnesteinsbedrift er viktig for et lokalsamfunn? Lykke til...

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner? Det var ikke det du spurte om, du spurte om et svar (på hjemmeleksene dine?)

Seriøst? Har du ikke noe bedre å gjøre på en søndag enn å diskutere? Enten så kan du svare på spørsmålet jeg ikke skjønner, ellers la vær å skriv.

Du trenger ikke i bekymre deg over hva jeg foretar meg på en søndag.

Jeg er person som gir folk som deg en tupp i ræva slik at de lærer å tenke selv. Det er i min selvinteresse, siden jeg vil leve i et samfunn hvor folk klarer å lese en setning og resonere seg frem til et brukbart svar, på et spørsmål som ikke nødvendigvis har et fasitsvar som står i en bok slik at du kan kopiere det av.

 

Det eneste jeg kan tenke meg du legitimt kan lure på er hva et ensidig industristed er. Det er enkelt forklart et sted hvor det er en "hjørnesteinsbedrift". Resten burde en hver person klare å resonere seg fram til selv. Klarer du virkelig ikke å tenke deg i det minste ett eksempel på hvorfor en hjørnesteinsbedrift er viktig for et lokalsamfunn? Lykke til...

 

Men det er jo et fasitsvar på det? Har fremføring og vil helst ikke drite meg ut foran læreren ved å bare ''gruble'' et svar som du sier jeg skal. :p

Lenke til kommentar

Men det er jo et fasitsvar på det? Har fremføring og vil helst ikke drite meg ut foran læreren ved å bare ''gruble'' et svar som du sier jeg skal. :p

Vel, f.eks. er det være viktig for et lokalsamfunn at hjørnesteinsbedriften går godt fordi mange i lokalsamfunnet arbeider i bedriften, og disse bruker pengene de tjener i butikker i lokalsamfunnet. Eller bedriften kjøper tjenester eller f.eks. råvarer fra lokale mindre bedrifter i lokalsamfunnet. Det er i slike baner du må tenke.

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...