Gå til innhold

Hvilken Android kameratelefon er best?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bytte ut min Nokia X6 med en Androidtelefon som har bra kamera. Jeg bruker kameraet mye til å ta bilde og video av sønnen vår (den har jeg jo alltid for hånden) og det er så synd når bildene ikke blir særlig bra. Jeg synes telefoner som Optimus 2x er veldig interessant (vet ikke nok om kameraet enda) men jeg synes den blir litt i største laget. Ellers bruker jeg telefonen en del til jobbmail (Exchange), surfing og Facebook. Ønsker helst at batteriet holder mer enn 1 dag.

 

Hva er beste kameratelefonen ute nå - eller som kommer innen kort tid? (Bortsett fra Nokia N8 - jeg vil over på Android denne gangen).

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge amobil.no sin test ser Nexus S ut til å være et bra alternativ, bortsett fra at den er like stor som Optimus 2x.

og plasserer seg mellom dagens beste kameramobil, Nokia N8, og dagens nest beste kameramobiler, Galaxy S og Sony Ericsson Xperia X10.
Men de har jo ikke testet Optimus 2x, så det er mulig den har enda bedre kamera.

 

Hva som har best kamera av telefonene som kommer vet jeg ikke noe om, men vil tro Experia Neo og/eller Galaxy S2 vil få bedre kamera. Kanskje Experia Arc også har et bedre kamera.

 

Du kan sammenligne mobilkameraer selv her.

Lenke til kommentar

Kameraet til Optimus 2X får veldig blandet omtale. Enkelte tester sier at det er veldig bra, andre at det er veldig dårlig. Eneste testbildene jeg har sett var veldig dårlige (store eksponeringsproblemer, blurry innebilder).

 

Vil tro at det sikreste er å vente på de nye Sony Ericsson-telefonene (Arc, Neo eller Play) som kommer om noen få uker (tror jeg).

Lenke til kommentar

Ja det er også min oppfattelse nå. Satt og leste litt om Neo i går og synes den virker veldig OK. Er det stor forskjell på Android egenlig hos de forskjellige merkene (Sony Ericsson kontra LG feks?)? Synes prisen var overraskende lav på den også, drøyt 3000, så jeg lurer på hva jeg har gått glipp av der, hehe. Så ut som den har alt det jeg trenger. Ikke like pen som HTC/LG kanskje men greit nok. :)

 

Kameraet til Optimus 2X får veldig blandet omtale. Enkelte tester sier at det er veldig bra, andre at det er veldig dårlig. Eneste testbildene jeg har sett var veldig dårlige (store eksponeringsproblemer, blurry innebilder).

 

Vil tro at det sikreste er å vente på de nye Sony Ericsson-telefonene (Arc, Neo eller Play) som kommer om noen få uker (tror jeg).

Endret av Papaja
Lenke til kommentar

Ja det er også min oppfattelse nå. Satt og leste litt om Neo i går og synes den virker veldig OK. Er det stor forskjell på Android egenlig hos de forskjellige merkene (Sony Ericsson kontra LG feks?)? Synes prisen var overraskende lav på den også, drøyt 3000, så jeg lurer på hva jeg har gått glipp av der, hehe. Så ut som den har alt det jeg trenger. Ikke like pen som HTC/LG kanskje men greit nok. :)

å uker (tror jeg).

Tror ikke det er så stor forskjell på nye Sony Ericsson-telefoner og nye LG-telefoner. Begge skal visstnok kjøre med et OS som ligner veldig på standard Android (SE har endret en del av modifikasjonene de brukte før til å bare være widgets). Så har du Samsung, som legger seg så tett opp til iPhone-UIet som de klarer, samt HTC, som har sin egen ganske kraftige ombygging av Android-UIet. Hardwaremessig er det Sony Ericsson og til dels Samsung som slåss om å ha de beste kameraene, LG er jeg som nevnt usikker på, mens HTC ikke ser ut til å prioritere kamerahardware i det hele tatt.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ha dratt i butikken og testet en SE XPeria Neo, det virker som en rimelig og helt OK telefon. Sammenlign den gjerne med f.eks. en Samsung Galaxy S, som også er kjent for å ha bra kamera (men ingen blitz), sammenlign skjermene og se hvilket brukergrensesnitt du liker best. Om du faller for Galaxy S-en så burde den være et godt kjøp nå, om du ikke vil vente å bruke noen tusenlapper ekstra på neste generasjon Galaxy, Galaxy S II.

 

Ellers blir Samsung Nexus S også nevnt her, og ja, den skal også ha et veldig godt kamera. Tror den er en del dyrere enn Galaxy S, men kanskje ikke dyrere enn Neo? Om du finner en så sjekk ut den også, den har helt standard umodifisert Android-OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...