Gå til innhold

Alternative treningsformer i ferien


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Nå er jeg kanskje litt tidlig ute, men jeg har lurt på dette i et par uker, og tenkte jeg like godt kunne få det unnagjort nå. I fjor sommer forsøkte jeg å trene litt på hytten og på reise, og det ble til at jeg tok beinløft for mage, og litt armhevinger. I tillegg jogget jeg, men ettersom jeg prøver å legge på meg var ikke dette noen genistrek, så det kommer jeg nok ikke til å gjøre i år.

 

Det jeg lurer på er hvilke øvelser jeg kan utføre uten vekter og maskiner. Jeg er altså ute etter å øke muskelmasse samt å legge på meg. Mulig at det går ut på mye det samme. Jeg lurer litt på om svømming kan være noe. Eller forbrenner jeg for mye kalorier da?

 

Vel, altså, jeg trenger forslag til øvelser.

 

Takktakk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svømming er faktisk noe av det beste du kan trene, særlig å kombinere det med styrke/bygging.

 

Jeg kjenner flere kroppsbyggere, og alle av de sverger på svømming. Den bruker musklene på en annen måte, egentlig en bedre måte.

 

Klart så øker det ikke muskelmassen, men du kan ikke tenke sånn hele tiden. Da vil du til slutt treffe et plateau i utvikklingen.

 

"Off-season" er nesten det viktigste du har dersom du vil bygge.

Lenke til kommentar

Så lenge du greier å spise nok, så går du heller ikke ned i vekt av verken svømming eller jogging.

Nja, kanskje ikke. Men nå spiser jeg ~3500 kalorier om dagen uten å legge på meg, og jeg vil nødig gjøre det enda vanskeligere.

 

Takk for alle svar så langt! Burpees ser lurt ut, jeg får prøve meg på det i morgen og se om det er noe å satse på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...