TrondH Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 Har nettopp fått meg ny pc og skal begynne å installere XP. Men av en eller annen idiotisk grunn får jeg ikke lov å installere på den partisjonen jeg har valgt. Har både formatert og prøvd "FixMBR", men til ingen nytte. Feilmeldingen jeg får er at "Thisk disk does not contain a Windows XP-compatible partition" Noen som har lyst å hjelpe en som er sugen på å prøve den nye pc'en sin? Disken er en tidligere brukt WD 80gb.
huf Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 å hvilket filsystem formaterte du til? er mulig disken er defekt da..
TrondH Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Skrevet 11. juli 2003 NTFS. Greier ikke lese den. Begynner å lure på om harddisken ikke er "primary", men vet ikke hvordan jeg får sjekket det.
huf Skrevet 11. juli 2003 Skrevet 11. juli 2003 det får du som vanlig sjekket i bios'en. Har du flere hd'er i pc'en?
TrondH Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Skrevet 11. juli 2003 nei, kun den ene hd'en. Har en annen partisjon på den som jeg ikke vil partisjonere og den funker fint i en annen pc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå