Gå til innhold

Min første OC av i7 920.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjører i dette øyeblikket Prime95, core temp og cpuz, og siden jeg har lite erfaring med dette lurte jeg på om temperaturene er trygge.

 

Jeg kjører i7 920 @3.36 Ghz

12 GB corsair dominator GT

p6t deluxe 2, cooler master haf 935 og corsair H50 cpu vannkjøler.

 

Etter snart 30 min inne i prime95 ser ting slik ut:

post-225551-0-78389300-1299178325_thumb.jpg

 

Jeg fulgte denne guiden til punkt og prikke for 3.36 GHz

http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/22106-core-i7-overclocking-guide-beginners.html#post64374

 

Så, ser ting normalt? :)

Endret av Saiaku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kjører i dette øyeblikket Prime95, core temp og cpuz, og siden jeg har lite erfaring med dette lurte jeg på om temperaturene er trygge.

 

Jeg kjører i7 920 @3.36 Ghz

12 GB corsair dominator GT

p6t deluxe 2, cooler master haf 935 og corsair H50 cpu vannkjøler.

 

Etter snart 30 min inne i prime95 ser ting slik ut:

post-225551-0-78389300-1299178325_thumb.jpg

 

Jeg fulgte denne guiden til punkt og prikke for 3.36 GHz

http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/22106-core-i7-overclocking-guide-beginners.html#post64374

 

Så, ser ting normalt? :)

 

 

Utrolig fin den guiden der ja, husker jeg brukte den i starten selv. Syns temperaturene ble litt høye med prime 95, hva er idle temperaturene? Idle over 40 grader og man burde vurdere å sette på ny kjølepasta.

 

Har samme CPU som deg, og får rundt 65 grader i prime 95 @ 4.5ghz med EK vannblokk.

Lenke til kommentar

Akkurat nå ligger gjennomsnitts idle på ca 46 C, og når jeg tenker meg om er det ikke sikkert jeg husket å dra på litt kjølepasta da jeg gikk over til vannkjølingen.

Skal sette på ny pasta nå, så teste igjen etterpå.

 

Kjølepasta er lurt ja hehe. Ser du har en D0 920 og, da skal nok få til en fin overklokk etterhvert. Husker før jeg vannkjølte min så greide jeg 4.2ghz stable.

 

Edit: Og ja, 46 grader er for mye.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Hvilken kjølepasta brukte du? Hvordan satte du på pastaen, husket du å bruke et bankkort e.l. og sørget for at pastaen dekket hele CPU? Det er ikke bra med for mye eller for lite, men jeg føler du gjør noe mer feil og. Har satt på kjølepasta en god del ganger og testet med mye og lite pasta, og det blir ikke så voldsomt mange grader forskjell.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Jeg brukte en jeg hadde siden jeg bygde PCn, den heter Zalman thermal grease ZM-STG1.

Jeg skrapte vekk den gamle pastaen som fulgte påsatt H50-en

Jeg brukte børsten som var med pastaen og dro det forsiktig utover i en retning slik at det dekket hele CPUen, så dro jeg et bankkort over.

Jeg er ikke så kjent med dette, men jeg innbiller meg at det opprinnelige laget som satt på H50-en var tykkere enn det jeg hadde på, så kanskje jeg burde prøve å sette på litt til.

Endret av Saiaku
Lenke til kommentar

Jeg brukte en jeg hadde siden jeg bygde PCn, den heter Zalman thermal grease ZM-STG1.

Jeg skrapte vekk den gamle pastaen som fulgte påsatt H50-en og skrapte over det nye med et bankkort ja.

Jeg er ikke så kjent med dette, men jeg innbiller meg at det opprinnelige laget som satt på H50-en var tykkere enn det jeg hadde på, så kanskje jeg burde prøve å sette på litt til.

 

Gjelder å eksperimentere litt, og ta seg god tid. Er vanskelig å si om du tok for lite da din oppfatning av passelig kanskje er AAAALTFOR lite i mine øyne, hehe. Men ja, prøv med litt mer denne gangen, se evt. noen videoer på youtube som viser deg litt bedre hvor mye du må ta på.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Jeg har klokket ned og prøvd å fjerne/legge på ny kjølepasta 3 ganger nå, men idle temp går ikke under 48 grader :/

 

Min HD 5970 lager en god del varme selv som idle, men det har vel ikke så mye å si i denne saken? Uansett hva jeg prøver så går ikke tempen lavere.

 

Jeg skal stikke å få tak i ny kjølepasta i morgen for å se om den hjelper bedre.

På en annen side, for de som er kjent med Corsair H50, er det meningen at radiatoren skal føles varm? (ikke glovarm, men mer varm enn kald)

Endret av Saiaku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...