Gå til innhold

P-660HW-T3 v2 intermitten intermittent disconnect


Anbefalte innlegg

Har problem med at mitt modem (se emnetittel) kobler ifra alle LAN/WLAN klienter ved jamne mellomrom. Dette gjelder og ip telefon som er koblet til via kabel og en rekke klienter som er koblet til via wlan og lan.

I vista blir jeg koblet fra lan også og må koble til det trådløse netter på nytt igjen,

I xp stopper bare trafikken opp og ingen data blir sendt, men den viser at eg er tilkoblet lan. Jeg er litt usikker på hvorfor de forskjellige OS'ene viser dette ulikt, men de har vel med oppbyggelsen av de respektive systemene å gjøre.

Setter min lit til vista som viser at jeg også blir koblet fra LAN. (mener dette også hendte med en ubuntu klient)

Dette hender frekvente flere ganger daglig og er også kjedeli for min mor og far som da dette ut av sine telefonsamataler med venner, kjente og rike onkler i amerika etc.

 

firmware er oppdatert med siste nytt.

jeg har nå satt opp logging men har ikke lykkes å logge noe relevant enda, modemet har sikker observert at jeg logger det og dratt seg i kragen for å holde seg oppgående siden det føler seg overvåket,

 

hva kan jeg gjøre som feilsøking?

Endret av femfulle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres vel ut som om du burde logge dette hos isp'n din. Hvis de ikke klarer å fikse det så burde dere få et nytt modem.

 

Det er gjort og de finner ingen feil på linja og hadde heller ikke noe kunnskap om emnet.

Endret til WEP kryptering da jeg etter google søk fant ut at zykel og wpa ikke alltid gikk hånd i hånd.

Med WEP kryptering fungerer alt bra og til tilfredsstillende sikkerthet.

Takk for ditt svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...