Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elev-laptop piper


Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en videregående skole på IKT avdeling som lærling og vi har fådt inn en litt merkelig pc sak. Laptopen det gjelder er en hp 6530b som piper på helt tilfeldige tidspunkt, lyden kommer ifra området ve hvifta og det er ikke en "software" lyd, altså den kan pipe selv om den er i dvalemodus og lyden er skrudd av. Vi har fådt byttet hovedkort på den men dette hjalp altså ikke.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på en videregående skole på IKT avdeling som lærling og vi har fådt inn en litt merkelig pc sak. Laptopen det gjelder er en hp 6530b som piper på helt tilfeldige tidspunkt, lyden kommer ifra området ve hvifta og det er ikke en "software" lyd, altså den kan pipe selv om den er i dvalemodus og lyden er skrudd av. Vi har fådt byttet hovedkort på den men dette hjalp altså ikke.

Noen som vet hva dette kan være?

 

Det finnes så mange slags lyder, åpne opp maskinen lytt med øret.

Om du fortsatt ikke vet hvor lyder er ifra, start å koble ifra del etter del.

Om lyder kommer fra vifteområdet kan de jo sefølgelig være vifta, men de er vanskelig å si uten noen slags bekrivelse av lyden.

Lenke til kommentar

Høres det ut som det kunne vært noe hovedkortet prøver å fortelle deg, eller annen hardware? Kan være hovedkortet som ikke liker noen av pcen komponenter eller har en ørliten kortsluttning i noe annen hardware som ikke blir spesielt godt likt.

Lenke til kommentar

jeg har en gammel hp 530, den har også denne pipingen sånn helt plutselig. men jeg har slått meg til ro med at det kan ikke fikses. kan det være når vifta begynner snurre at denne lyden kommer derfra?

jeg har hørt denne lyden fra en annen type laptop også men husker ikke hva jeg fant ut det var dengang.

 

EDIT: prøv å flash bios

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

 

Har byttet hvifta og levert maskinen tilbake til eleven, regner med hvis eleven kommer tilbake så er det noe annet enn hvifta som er galt. det er i området på venstre sia av tastaturet hvor USB'er og kortleser er.

 

Lyden kan høres ut som lyden man får når man starter stasjonære maskiner, altså ikke en lyd som kommer pga OS. Regner med at det er en error lyd, som iKent sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...