Gå til innhold

XPC Modden er ferdig! (26.08.2003 Bilder fra innsiden)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, takk for koselige kommentarer :smile:

 

 

eiberen: Det er ingen ytelses forskjell mellom en shuttle SB61G2 (intel versjonen som jeg har) og andre i865 baserte hovedkort. I alle tester jeg har lest svinger det litt frem og tilbake hvem som er raskest. Det eneste er at i875 chipsettet ikke finnes i Shuttle's utvalg, men uansett er forskjellene marginale.

 

Det eneste du ofrer ved å kjøpe shuttle fremfor et vanlig kabinett er plassen. 2xHDD og 1xCDRW/DVD er maks av hva som passer inn, og det kan bli for lite for enkelte (jeg skulle gjerne hatt en 5.25" plass til, men that's life ;))

 

 

zyp: Den slipper ut en del støy ja, men ettersom plexi glasset ville måttet ha luftehull rett over radeon vifta så tror jeg ikke forskjellen er så stor.

 

psilocybe: Har sett en del som har gjort det, kan se stilig ut om det gjøres nøyaktig ;) se Sudhian Forumene for inspirasjon!

Lenke til kommentar
Hei, takk for koselige kommentarer :smile:

 

 

eiberen: Det er ingen ytelses forskjell mellom en shuttle SB61G2 (intel versjonen som jeg har) og andre i865 baserte hovedkort. I alle tester jeg har lest svinger det litt frem og tilbake hvem som er raskest. Det eneste er at i875 chipsettet ikke finnes i Shuttle's utvalg, men uansett er forskjellene marginale.

 

Det eneste du ofrer ved å kjøpe shuttle fremfor et vanlig kabinett er plassen. 2xHDD og 1xCDRW/DVD er maks av hva som passer inn, og det kan bli for lite for enkelte (jeg skulle gjerne hatt en 5.25" plass til, men that's life ;))

 

 

zyp: Den slipper ut en del støy ja, men ettersom plexi glasset ville måttet ha luftehull rett over radeon vifta så tror jeg ikke forskjellen er så stor.

 

psilocybe: Har sett en del som har gjort det, kan se stilig ut om det gjøres nøyaktig ;) se Sudhian Forumene for inspirasjon!

 

Heisann!

 

Hvilken ram egner seg best for Shuttle SB61G2 da?

 

Jeg har tenkt på 2x256mb Corsair XMS3200LL eller

2x256mb TwinMOS med winbond

 

Å siste spørsmål!! Bør jeg kjøpe 512mb ram eller 1024mb ram?

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Hei, takk for koselige kommentarer :smile:

 

 

eiberen: Det er ingen ytelses forskjell mellom en shuttle SB61G2 (intel versjonen som jeg har) og andre i865 baserte hovedkort. I alle tester jeg har lest svinger det litt frem og tilbake hvem som er raskest. Det eneste er at i875 chipsettet ikke finnes i Shuttle's utvalg, men uansett er forskjellene marginale.

 

Det eneste du ofrer ved å kjøpe shuttle fremfor et vanlig kabinett er plassen. 2xHDD og 1xCDRW/DVD er maks av hva som passer inn, og det kan bli for lite for enkelte (jeg skulle gjerne hatt en 5.25" plass til, men that's life ;))

 

 

zyp: Den slipper ut en del støy ja, men ettersom plexi glasset ville måttet ha luftehull rett over radeon vifta så tror jeg ikke forskjellen er så stor.

 

psilocybe: Har sett en del som har gjort det, kan se stilig ut om det gjøres nøyaktig ;) se Sudhian Forumene for inspirasjon!

 

Heisann!

 

Hvilken ram egner seg best for Shuttle SB61G2 da?

 

Jeg har tenkt på 2x256mb Corsair XMS3200LL eller

2x256mb TwinMOS med winbond

 

Å siste spørsmål!! Bør jeg kjøpe 512mb ram eller 1024mb ram?

 

Mvh Eirik

Jeg har lest om en del folk som har problemer med Corsair ram i SB61G2. Derfor kan jeg ikke annet enn å anbefale TwinMos m/winbond ettersom det er det jeg har :smile: Jeg er veldig fornøyd med det, men det klokker ikke så langt, så om du skal overklokke må du sette 5:4 devider på minnet slik at dette holder seg på 400mhz der det skal være.

 

Ellers, det er ikke mange enkelt applikasjoner som trenger 1Gb ram, men, om du som meg ofte har en del krevende programmer oppe samtidig (i mitt tilfelle AutoCad, photoshop, mediaplayer og kanskje 3DSMax) så lønner det seg å ha masse ram. Spørs bare hva du skal med maskinen :smile: uansett, husk å kjøpe to like brikker for å utnytte de doble minnekanalene!

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med det, men det klokker ikke så langt, så om du skal overklokke må du sette 5:4 devider på minnet slik at dette holder seg på 400mhz der det skal være.
Har du planer om å komme lang med klokking er nok ikke Barbone noe for deg uansett. :wink:

Ikke helt sikker på om jeg er enig med deg der ;) men, går jo på hva man syns er "langt" da.... jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg kunne kjørt 250FSB, altså 3.25Ghz og 500Mhz minne, det hadde nok gjort sitt til å forbedre ytelsen! men det får bli en senere oppgradering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...