Gå til innhold

Tamron 70-200 F2.8 VS Nikkon 70-200 F2.8 VR2


Anbefalte innlegg

Hadde egentligt bestemt meg for å gå for nytt objektiv til mitt nikon d90, og valgt hadde falt på nikkon 70-200mm vr 2. Men så var jeg inne på ett amerikansk forum og leste litt. Der anbefalte noen Tamron 70-200 F2.8.

 

Tamron B&H Foto

 

Regner med det er det samme som her? :

 

Japan foto tamron

 

Hva er forskjellen på Nikon AF og Nikon AFS ? Vil det tamron objektivet fokusere greitt på mitt D90`? Har D90 innebygd fokus motor kanskje?

 

Ser Scott Kelby har testet objektivet her og mener det er greitt, med tanke på bildekvalitet etc.

 

Kelby Blogg

 

Bruker kamera mest til stilbilder av biler, og naturbilder.. Benytter som oftes tripod når jeg tar bildene.. Så trenger vel strengt tatt ikke vr funksjonen som Nikkon Objektivet har, og skal man panorere , bruker man ikke vr uansett. (har i alle fall pleid å skrudd den av)

 

Så trenger litt hjelp her :) Er jo enn VISS prisforskjell, så er det tamron godt nok for enn hobby fotograf? Kan jo kjøpe enndel mer snaks for differansen.

 

Meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan svare på noen av spørsmålene: D90 har innebygd fokusmotor, ja. Tamronen vil fungere helt fint på kamerahuset ditt. Trolig alldeles tilfredsstillende.

Ut fra beskrivelsene du gir av fotobehovene du har, virker det ikke som du trenger å gå helt Rolls Royce på objektivet. Kanskje er Tamron nok. Men har du pengene, er ganske sikkert en Nikon 70-200 VRII (skarpere, bedre bygd, og med VR) lettere å få solgt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...