Gå til innhold

Ny figur casemod


Anbefalte innlegg

Dette skulle egentlig være en hemmelighet og ikke bli vist før the gathering 2011, men savner kommentarene dere her på forumet og det er en stund siden jeg har laget nye arbeidslogger, så jeg klarte ikke å vente.

 

Skal lage roboten ifra The Gathering 2011 logoen

newcasemod.png

Skal bruke mini-itx hovedkort, men et kort som er kraftig nok til å spille World of warcraft.

Deler skal monteres i hodet med Led vifter i øynene og med gul netting fremfor.En vifte som drar inn og en som drar ut slik at jeg får nok luft inn i hodet. Strømforsyningen monteres i selve kroppen.

 

Mere info om hvilken hardware jeg skal bruke finner dere på nettsiden min Vang1.net

 

Kommentarer

Endret av Bizardo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går kom delene i posten :D

Testet kortet med Ubuntu 10.10 men ble veldig skuffet over 3dstøtten på driverne, ble rett og slett for dårlig i world of warcraft.

 

Testet senere med Windows 7 X64 der fungerte grafikken ok for wow, hakket ikke noe spesielt, men kjørte heller ikke grafikk på maks. men fikk ikke wifi kortet til å fungere, dukket opp 2 unknown device på enhetsbehandling på 2 plasser. installerte og reinstallerte driverne flere ganger uten hell. Får se om de funker bedre under 32bits eller windows XP, hvis ikke er det nok noe feil med wifi kortet for ikke heller linux ville oppdage wifikortet.

Kommer trolig til å begynne så smått med å mekke maler osv til kabinettet i helgen.

 

slenger inn noen bilder.

 

49800496.jpg

 

m4a88t-i_deluxe_0.jpg

 

359520.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fant ut at delene ikke kan monteres i hode, blir for mye vekt på toppen. Så kun dvd-rom skal monteres der.

 

har laget en skisse hvordan det blir montert.

casemod.png

 

Har laget plattform og bein til pcn, men skal få montert opp hovedkort platen osv før jeg kommer med en ordentlig stor update.

Ting begynner å haste, er jo ikke så lenge før The Gathering og med tanke på at jeg har brukt 3-5 måneder på mine prosjekter før så er dette på en måte ett hasteprosjekt, men vil ikke at det skal gå utover detaljene fordi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har for lengst begynnt på kroppen til figuren, men pga dårlig vær, snø og sterk vind så får jeg ikke pusset polyestret som er lagt på utsiden, legger med noen startbilder her før poliestret er lagt på.

 

5558075980_e65a1df062.jpg

 

5558075574_a067a574f6.jpg

I denne skal selve pc'n være

 

Flere bilder vil komme så snart jeg har fått pusset delene og fått ting på plass.

da vil det bli bedre kvalitet på bildene også etter som at disse er tatt med mobil.

 

Kommentarer

Endret av Bizardo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fått gjort litt mere.

Pusset ned mesteparten av kroppen og skjert hull til føtter, laget hull til psu, gjort plass til hovedkort og laget luke i front. Mangler bare å få pusset litt mere, lakkert og lage ferdig hode og hender så er den klar på TG. Prøve å få gjort mye på lørdag.

 

tg11-case01.jpg

 

tg11-case02.jpg

 

 

Kommentarer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fått gjort litt i dag:

- lakkert selve kassen

- ferdig med føttene (støvsugerslange)

- ferdig med skoene

- skjert ut hull til 2x 80mm vifter.

 

casepainted01.jpg

80mm viftehull på begge sider, en som skal blåse inn og en ut.

 

casepainted02.jpg

Hovedkort montert litt skeivt, men dette er pga at kassens innside er skeiv,kunne ha rettet på dette,

men det er rett og slett bare for kort tid til TG og vil heller komme dit med en ferdig kasse enn ikke noe som helst.

 

casepainted03.jpg

Her kan dere se hvor tilkoblingene til pcn er, mellom beina

 

I morgen skal jeg prøve å få gjort ferdig hendene og feste til PSU, selve hode blir ikke før torsdag eller helga.

 

Kommentarer

Endret av Bizardo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...