Gå til innhold

Sniktitt: HP Pre³


Anbefalte innlegg

... i dag som som det er såpass vanlig med 4 tommers skjermer blir det litt merkelig å omtale denne som stor.

Alt er relativt! For oss som har en Pre, er Pre³ stor. Og for de som skal ha seg en Veer, er Pre³ kjempestor.

For mange av oss er 4 tommer best definert som for stor.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å utdype ørlite om hvordan webOS oppfører seg, så vil f.eks. kort som ligger "i bakgrunnen" arbeide mer eller mindre som utvikler vil. Eksempler er nettleservinduer som snur seg når telefonen roteres, tekst som ruller i mediaspilleren (Music Remix), og Youtube applikasjonen som spiller videosnutter (aktiveres v.h.a. "kodelapp") selv om man sitter og gjør andre ting.

Lenke til kommentar
... i dag som som det er såpass vanlig med 4 tommers skjermer blir det litt merkelig å omtale denne som stor.

Alt er relativt! For oss som har en Pre, er Pre³ stor. Og for de som skal ha seg en Veer, er Pre³ kjempestor.

For mange av oss er 4 tommer best definert som for stor.

Synes egentlig at størrelsen på Pre3 er rimelig perfekt. Betydelig større enn min HTC Legend (som er litt for liten), bittelitt større enn iPhone, og med like god oppløsning som på f.eks. en HTC Desire HD eller de kommende toppmodellene Samsung Galaxy S II og LG Optimus 2X (alle disse har imidlertid større skjermer, men ikke flere pixler).

Lenke til kommentar
Synes egentlig at størrelsen på Pre3 er rimelig perfekt.

Kan ikke si meg spesielt uenig i det nei. Selv har jeg hatt mest lyst på en "candybar" formfaktor med tastatur. Men en venner seg til å ha tastaturet "inni" også. Skulle man hatt denne oppløsningen og skjermstørrelsen med tastatur, blir det nok en snodig lang telefon.

Lenke til kommentar

Palms WebOS var først ute med enkel fleroppgavekjøring ved at man kunne avslutte applikasjoner og kjørende programmer ved å "trekke" applikasjonen ut av skjermen. Det gjør meg vondt som BlackBerry-bruker å innrømme at dette dessverre er noe BlackBerry har kopiert til sin PlayBook. Dette var allerede tilgjengelig i førstegenerasjons Palm Pre og Palm Pixi.

Lenke til kommentar

Til alle som lurer på når E7 kommer i Amobil-test kan jeg berolige med at den nærmer seg. Enn så lenge har vi en del materiale igjen fra Barcelona som skal ut. Vi bytter også kontorer fra Urtegata til Rådhusplassen i Oslo. Alt dette betyr en liten forsinkelse i forhold til det som er optimalt.

 

E7 er til test, og har vært det siden rett før Mobile World Congress. I det fysiske er inntrykket relativt godt, men vi plukker gjerne en høne eller to med programvaren. Avhengig av omstendigheter som restemateriale fra Barcelona og ting som flytting og trøbbel med publiseringssystemer kan testen av E7 komme i løpet av neste uke, eller uka etterpå.

 

Inntrykket etter å ha levd en stund med telefonen er imidlertid at den har kjipere kamera enn N8, og til dels dårligere progamvare enn N8 - mens den har fetere skjerm, supert tastatur ogganske ålreit byggekvaliet generelt. Bedømmingen er ikke ferdig, så dette blir en svært midlertidig påstand. Med oppdatert software midt i testen har vi vært borti at ting har snudd på femtiøringen før, så ikke ta oss på ordet ennå :)

 

Tja....hvor blir det av E7 testen ? ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...