Gå til innhold

Sertifiseringer - MCSE Windows XP Professional


Anbefalte innlegg

Har lest gjennom en "StudyGuide" for MCSE til M$ Windows XP og den ser ganske enkel ut. Med ulike problemstillinger for å konfigurere standbytiden i strømstyring og lignende... Vet ikke om det er klokt å sette WinXP i dvalemodus siden du kan risikere at musen henger etterpå, men det er jo riktig svar for microsoft sin del.

 

Ellers er MCSD et alternativ i kombinasjon med Microsoft Certified System Engineer og Microsoft Certificed Solution Developer burde en kunne kalle seg "pro" med dokumentasjon på det.

 

Hvilke sertifiseringer har du og hva vil du anbefale? (tenker ikke på datakortet her altså!!!)

 

Adobe PhotoShop Expert er jo enkelt! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting av sånt er å anbefale. Det er kun nok en måte å lure penger av folk. M$ sin versjon av datakortet.. :lol:

 

Mulig det. PDF dokumentet jeg lasta ned var på ca 480 sider om MCSE for Windows XP Professional. Gjennomgangen er sikkert mye av det samme som i datakortet? har aldri sett materiale fra dette men tipper det går fra "oppstart av en datamaskin", trykke på startknappen og en 30 minutters "preik" om grensesnittet til startmenyen før de går til programmene i kontrollpanel. Her kan de lære om hvordan du endrer oppløsningen på skjermen, legger til en skriver osv....

 

Bortkastet ja, men papiret er verdifullt om en skal få kunder..

 

mcse.gif

Lenke til kommentar

MCSE for w2k / w2k3 er består som kjent av 7 eksamener. Xp Pro er bare en av de (og forøvrig den enkleste). Design og drift av AD er mye mer komplisert og ikke så lite vanskelig for de som aldri har vært borte i store nettverk.

 

Menmen, selv har jeg MCSE, MCDA og MCT;) på NT4 og w2k. MCSE er egentlig ikke noe veldig vanskelig å skaffe seg, selv om det ble litt verre med w2k MCSE. Vil egentlig bare anbefale MCSE hvis arbeidsgiveren din krever det, mange konsulentbedrifter krever det av markedsføringshensyn. MCSD og MCDA er jo litt mer krevende, men det forteller jo egentlig ikke hva du kan, bare at du har gått gjennom MS sitt pensum. MCT derimot er en grei måte å skaffe seg en ok inntekt med minimal innsats :D

Lenke til kommentar

Jeg har ingen forståelse for at man på død og liv skal rakke ned på MCSE'er. Det finnes selvfølgelig både dårlige og gode folk med det papiret. Det er jo nokså kjent at det finnes metoder for å tilegne seg det papiret uten at man nødvendigvis kan så mye. Men testmetodikken blir heldivis stadig bedre. Har man et slikt papir har man i alle fall gjort en liten innstats for å lære seg de sentrale begrepene.

 

Selv om jeg hadde en del erfaring og mener at jeg kunne endel før jeg fikk mitt papir så er det helt klart at jeg ble mer effektiv på jobb og er sikkrere på det jeg gjør etter jeg leste igjennom MOC.

 

Security+ og Cisco CCIE har jeg sansen for, når du spør..

Lenke til kommentar

Ehh en stund siden jeg har drevet med slike ting, men:

 

Microsoft:

Network esensial

Windows workstation

Windows server

Windows Server in the enterprice

Proxy server

TCP/IP

 

Checkpoint:

Checkpoint sert. system administrator

 

Cisco:

CCNA 3.0

606 support

 

¨

3com:

husker ikke navnet, men 5 ulike

 

Dell:

DST Server

DST Workstation

DST Laptop

 

 

De neste jeg kommer til å ta er checkpoint ccse(og +') samnt cisco ccnp

Tror faktisk at ccna er ganske mye bedre å ha på CV'n enn f.eks xp-pro

Lenke til kommentar
Jeg har ingen forståelse for at man på død og liv skal rakke ned på MCSE'er. Det finnes selvfølgelig både dårlige og gode folk med det papiret. Det er jo nokså kjent at det finnes metoder for å tilegne seg det papiret uten at man nødvendigvis kan så mye. Men testmetodikken blir heldivis stadig bedre. Har man et slikt papir har man i alle fall gjort en liten innstats for å lære seg de sentrale begrepene.

 

Selv om jeg hadde en del erfaring og mener at jeg kunne endel før jeg fikk mitt papir så er det helt klart at jeg ble mer effektiv på jobb og er sikkrere på det jeg gjør etter jeg leste igjennom MOC.

 

Security+ og Cisco CCIE har jeg sansen for, når du spør..

 

Problemet med CCIE er at du må ha en rik arbeidsgiver :-)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt, jeg følte plutselig en vemmelse over at noen virkelig tar disse sertifiseringene på ms-produkter, og i tillegg betaler penger for det... :roll:

 

Hvem sier at jeg betaler for det av egne lomme da? :p

 

Jeg skjønte da det, og jeg sa noen, ingen kritikk rettet mot deg.. 8)

Tipper det er mest bedrifter som betaler for slikt, ja...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt, jeg følte plutselig en vemmelse over at noen virkelig tar disse sertifiseringene på ms-produkter, og i tillegg betaler penger for det... :roll:

 

Hvem sier at jeg betaler for det av egne lomme da? :p

 

Jeg skjønte da det, og jeg sa noen, ingen kritikk rettet mot deg.. 8)

Tipper det er mest bedrifter som betaler for slikt, ja...

 

Er vel ikke så enkelt å få de gratis da (vet ikke, kanskje ajourit får de?)...

Lenke til kommentar

Sertifiseringer blir viktigere og viktigere.

Vi ser at kundene våre krever sertifiseringer, så for i det hele tatt å vinne nye prosjekter, er det blitt helt nødvendig med sertifiseringer.

Og, for å si det slik, om det er 200 søkere (ikke uvanlig) til en stilling, tror du at du står sterkere eller svakere med dokumenterte kunnskaper?

 

Selv har jeg 70-315, 70-316 og 70-320 - alle tatt i år.

Og merkelig nok, kort etter den første sertifiseringen havnet jeg på et .net prosjekt. Mens mine kolleger som ikke har sertifiseringer sitter og vedlikeholder gammel kode :wink: .

 

- Grå -

Lenke til kommentar

HÅHÅHÅ!!! .net.... HÅHÅHÅÅ!!!

men uansett, sertifiseringer er oppskrytt slipshoreri som egentlig ikke beviser at du kan noe som helst. Kjenner en haug med gamle skinn som ikke kan utrette noe som helst, men er norgesmestre i sertifiseringer... Du kan selvfølgelig lære noe, men i utgangspunktet så betyr sertifiseringer ingenting. Men, det som er fordelen med all utdanning/praksis, er at du har det på papir, og du kan slå i bordet med det. For de som vet hva det egentlig innebærer, er det vel ingen hemmelighet at de fleste sertifiseringer betyr squat...

Lenke til kommentar
HÅHÅHÅ!!! .net.... HÅHÅHÅÅ!!!

men uansett, sertifiseringer er oppskrytt slipshoreri som egentlig ikke beviser at du kan noe som helst. Kjenner en haug med gamle skinn som ikke kan utrette noe som helst, men er norgesmestre i sertifiseringer... Du kan selvfølgelig lære noe, men i utgangspunktet så betyr sertifiseringer ingenting. Men, det som er fordelen med all utdanning/praksis, er at du har det på papir, og du kan slå i bordet med det. For de som vet hva det egentlig innebærer, er det vel ingen hemmelighet at de fleste sertifiseringer betyr squat...

 

 

Er bare 99% enig i dette.... selv om ikke ALLE lærer noe av det, så er det en fin måte å vise over for arbeidsgiver (eller kunder) at du faktisk gjør noe, det beviser at du har mulighet for å sette deg ned å faktisk lære (eller pugge) det du leser.

 

Sertifiseringer som ccse+, ccnp og seffings ccie er eks. på sertifiseringer som vil gi deg mange fordeler i en jobbsøkningsfase, fordi de fleste vet hva disse xamene består av.

 

 

Skulle jeg som kunde velge mellom en konsulent som sier han har 5 års erfaring med exchange, og en som har 2 års erfaring + faktisk har et dokument som viser at han er sertifisert på exchange, er det liten tvil om at jeg hadde valgt nr.2

Lenke til kommentar
Skulle jeg som kunde velge mellom en konsulent som sier han har 5 års erfaring med exchange, og en som har 2 års erfaring + faktisk har et dokument som viser at han er sertifisert på exchange, er det liten tvil om at jeg hadde valgt nr.2

 

Si det på en annen måte. Du får en søknad fra en Dataingeniør fra Høyskolen i "Østre Aker" og en annen som har sertifikat på MCSE (Certified System Engineer) og MCSD (Certified Solutions Developer)

 

Hvem ville du valgt? personen skal utvikler forskjellige programmer og drifte nettverket med en 40-50 klienter.

 

Uten tvil ville jeg valgt den som har papirer på nettverket/programmering. Du får ikke MCSD om du ikke klarer lage et dataprogram...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...