Gå til innhold

Hjelp meg finne det rette kameraet.


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg håper dere orker å hjelpe meg.

 

Min far skal til japan om kun kort tid, og da tenkte jeg at han skulle kjøpe meg et digitalt kamera. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan, og jeg har gjordt altfor lite research selv, så som en siste utvei prøver jeg dere.

 

Jeg har en liten liste over krav/punkter for å finne d beste kamera.

 

* reaksjonshastighet (de (kompakt)kameraene jeg har prøvd har hatt forferdelig reaksjonstid. det tar flere sekunder fra jeg trykker på knappen til bildet blir tatt. uakseptabelt i mitt syn. så kort tid som mulig. Det optimale er at bildet blir tatt når det trykkes på knappen.

 

* Oppløsning og zoom. absolutt minimum er 3 megapixler, og 3x optisk zoom(zoomen er ikke SÅ viktig.)

 

* Størrelse, må klare å få det i lomma. dvs kompaktkamera.

 

* Kameraet trenger ikke å være "siste skrik", vil helst at det er en litt eldre modell, siden disse er skammelig billige i japan.

 

* LCD display er vel ganske standard, men jeg nevner det alikevel.

 

* prisnivå.. her i norge ca 5000

 

Håper dere tar dere tid til å komme med et par forslag.

 

Jeg frykter også at kombinasjonen kort reaksjonstid og kompaktkamera er ganske umulig, siden ingen kamera jeg har sett har hatt i nærheten av en vettig reaksjonstid.

 

På forhånd takk

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Hvis det er størrelsen du prioriterer, er det liten tvil. Casio Exilim Z3 har 3 Mpixel og 3 x optisk og er på størrelse med et kredittkort, og kun et par cm tykt. Det er helt utrolig at de har fått inn en 3x zoom i det lille kameraet. I tillegg er LCD'en markedets største, på hele 2 tommer. Pentax Optio tror jeg det andre heter, det er nesten identisk, da de laget linsa på oppdrag fra Casio. Så laget de likegodt et tilsvarende kamera selv. Det koster ca. 4 lapper her til lands.

 

Skal du derimot ha skikkelig zoom, blir det jo ikke like kompakt. Selv har jeg akkurat kjøpt et Olympus C-750 Ultrazoom med hele 10x optisk zoom. Se mer på min side www.manskow.nu/kameratest.

 

Et annet svært lekkert kamera i kompaktklassen er Olympus' nye Mju 300, som også har 3x og 3 Mpixel. Det tror jeg også ligger på rundt 4 lapper her.

 

Håper det var til litt hjelp.

 

Mvh,

Trond Manskow

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...