Gå til innhold

Lindows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lindows er bare en vanlig linuxdistro med wine/crossover integrert.

De har også et eget pakkesystem, som man kan abonnere på.

Ganske kjekt om man ikke kan noe linux og vil bruke litt penger på å få det til å virke.. men ikke noe for "oss" nei..

Lenke til kommentar

Lindows er veeldig enkelt å sette opp, du får med nvidia sine offisielle drivere osv, og man ender opp med en skreddersydd Debianinstallasjon for desktopen.

 

man trenger ikke abonere på nedlastingstjenesten til Lindows, for, ihvertfall i sist versjon jeg testet, har man tilgang til apt.

Siden Lindows er basert på Debian har man tilgang til langt flere pakker enn de rpm-baserte distroene, noe som gjør installasjon av programmer en lek.

 

Lindows er derimot ikke valget om du vil lære noe.

Lenke til kommentar
Lindows er perfekt for mannen i gata som bare har lyst aa sjekke mail/ surfe og kanskje editere familie bildene sine.  

 

Men for "oss" er ikke Lindows noe.

 

For en slik bruker er windows tingen ;)

 

 

edit: all respekt til opphavsmannen til lindows, han har tross alt gjort mye bra for linux og xboxmiljøet.

Lenke til kommentar

Lindows virker greit på en måte, det verste synes jeg er den restriktive lisensen de kjører på. Men på en annen side har de jo satset stort fra dag.1, og det koster jo å drive slikt. Lindows er nok ikke noe jeg kunne tenkt meg å sittet med selv.. Skulle jeg kjørt noe mer brukervennlig/multimedia-vennlig ville jeg nok satset på Red Hat, Mandrake eller SuSE. Per i dag kjører jeg slackware, og har ingen planer om å bytte. Uansett om Lindows koster og sånt er det likevel positivt at folk blir kjent med at det finnes flere OS enn Windows der ute... :yes:

Lenke til kommentar
Lindows er perfekt for mannen i gata som bare har lyst aa sjekke mail/ surfe og kanskje editere familie bildene sine.

 

Men for "oss" er ikke Lindows noe.

 

For en slik bruker er windows tingen ;)

 

Er jo nettopp det Lindows vil gjøre noe med. For mannen i gata ser ikke store forskjellen....

Lenke til kommentar

 

For en slik bruker er windows tingen ;)

 

 

 

Hvorfor bruke ett produkt fra Microsoft naar han kan bruke Lindows til 1/3 av prisen?

 

Liker ikke denne hetsen mot Lindows.

Ja de koster penger. (Som mange andre distroer gjoer)

Ja det kjoeres som root

osv...

 

 

Men hvorfor ikke la Lindows gjoere jobben sin og gjoere overgangen fra Windows til Lindows lett for mannen i gata som kun bruker pc'en til Web/Mail.

Lenke til kommentar

Takk for svar, det sier kanskje noe at ingen så langt har faktisk brukt Lindows selv ;-) Jeg har vært innom den kjente siden distrowatch, og funnet en grei sammenlikning der. http:// http://www.distrowatch.com/dwres.php?resou...rce=major[/url]

 

Ellers må jeg bare si at jeg ikke har noe stort problem med de som tar betalt for sine distroer, når det koster en del å lage dem, slik som hos Lindows, må man jo tjene penger på det også. Den største ulempen som jeg ser med distroer som Lindows og Xandros er jo det at de ikke får en stor brukerbase som har høy kompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...