Gå til innhold

Hva er winbond og hvordan aktiveres dual ddr ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WinBond er en produsent av minnebrikker som har rykte på seg til å lage gode og overklokkingsvennlige brikker. TwinMos bruker bl.a. brikker fra WinBond.

 

Jeg har et annet nForce2 kort enn det du har, så jeg er litt usikker. På mitt kort kjører det doble minnekanaler som standard når to minnebrikker er satt i. Dette kan disables i bios. Antar det samme gjelder ditt kort. For øvrig tror jeg det står på skjermen under oppstart om minnet kjører i doble minnekanaler.

 

Edit: Sjekk manualen til HK. Det er ikke uvanlig at minnet må stå i enkelte sesifikke slotter for at doble minnekanaler skal fungere.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dual DDR aktiveres ikke automatisk. På Nforce2 hovedkort er det to minnebanker. Som regel utgjør slot 1 og 2 minnnebank 1 og slot 3 minnebank 2.

 

For å aktivisere dobble minnekanaler må minnebrikker stå i følgende posisjoner:

 

1 og 3

2 og 3

1+2 og 3

 

(slot tre må som regel brukes for å aktiveres dual ddr)

 

Settes to minnebrikker i slot 1 og 2 aktiveres ikke doble minnekanaler. Det gjør at man f.eks. kan ha 2x256 MB ram i slot 1 og 2 og 512 MB ram i slot 3 for derfor å ha 2x512 MB dual ddr.

 

"Winbond" er en anerkjent produsent av minnebrikker. Ikke ny i bransjen. Hadde (har enda..) et Via Mvp3 hovedkort hvor jeg mener at Winbond hadde produsert on-board L2 cachen pluss mere.

 

Mine 2x512 MB TwinMos PC3200 med Winbond kjører uproblematisk på 2-2-3-7 (2,5-3-3-8 standard) ved 200 mhz minnebuss. Har ikke prøvd å presse mere.

Lenke til kommentar

TwinMOS pc3200 m/winbond suger, drit*tbrikker... Gå for noe kvalitets ram når du først kjøper, GeIL golden dragon pc3500 eller OCZ PC3500 koster ikke så mye mer.. DRI*TTBRIKKER. (ja, de har CH-5)

 

jeg fraråder ALLE å kjøpe disse brikkene :evil:

 

EDIT: Jeg betalte 1100,- for disse brikkene, kompisen min (Citizenx) kjøpte seg OCZ PC3500 for 1200,- sier det litt om prisen på disse brikkene? Billig? NEI? hrmf..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
TwinMOS pc3200 m/winbond suger, drit*tbrikker... Gå for noe kvalitets ram når du først kjøper, GeIL golden dragon pc3500 eller OCZ PC3500 koster ikke så mye mer.. DRI*TTBRIKKER. (ja, de har CH-5)

 

jeg fraråder ALLE å kjøpe disse brikkene :evil:

 

EDIT: Jeg betalte 1100,- for disse brikkene, kompisen min (Citizenx) kjøpte seg OCZ PC3500 for 1200,- sier det litt om prisen på disse brikkene? Billig? NEI? hrmf..

 

hvorfor kjøpte du dem så dyrt,får jo winbond til ca 800-900kr

har ingen pro og overklokke disse brikkene.

Lenke til kommentar
TwinMOS pc3200 m/winbond suger, drit*tbrikker... Gå for noe kvalitets ram når du først kjøper, GeIL golden dragon pc3500 eller OCZ PC3500 koster ikke så mye mer.. DRI*TTBRIKKER. (ja, de har CH-5)

 

jeg fraråder ALLE å kjøpe disse brikkene :evil:

 

EDIT: Jeg betalte 1100,- for disse brikkene, kompisen min (Citizenx) kjøpte seg OCZ PC3500 for 1200,- sier det litt om prisen på disse brikkene? Billig? NEI? hrmf..

 

Skjønner ikke helt hva du snakker om.. Twinmos /m WB brikkene mine kjører lett 240 2-2-2-5.. har ikke kommer noe lenger med hovedkortet, så hvor mye mer de klarer vet jeg ikke ennå. Jeg hadde også et par Geil Golden Dragon PC3500, og de klokket ikke på langtnær like bra. Jeg har riktignok BH5 moduler, men jeg har sett en del tester der folk har presset de med CH5 like langt, og lenger. Man må bare finne seg i å kjøre tRCD 3.

Twinmos /m Winbond er kvalitet spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...