mrflonaldo Skrevet 9. juli 2003 Skrevet 9. juli 2003 Hei hei, jeg har kjøpt meg bredbånd gjennom upc, eller chello som det også heter. Dette er bredbånd gjennom kabeltv.. men dette får jeg altså ikke til å funke. Når jeg skal installere programvarepakken fra chello, får jeg opp at det er noe feil med nettverket, eller tcpip.. I nettverk står det følgene ting: Realtek ... (nettverkskort), TCP/IP Det er ingen konflikter på maskinen, og jeg har prøvd å installere nettverkskortet på nytt, minst 15 ganger.. Noen som har noen tips til en meget amper snart bredbåndbruker?
trn100 Skrevet 9. juli 2003 Skrevet 9. juli 2003 En venn av meg fikk Chello brebånd med telefon/internett etc. for en tid tilbake og hadde en haug med problemer som UPC ikke fant ut av. Blant annet falt telefonen ut til stadighet, Internett funket bare av og til osv. Etter en del frem og tilbake måtte UPC endelig innrømme feil ved oppkoblingen i borettslaget og sendte ut en tekniker som konstaterte en rekke feilkoblinger av den første montøren...
allyse Skrevet 9. juli 2003 Skrevet 9. juli 2003 Hvilke type IP får du? (169.254.... eller 0.0.0.0) Sjekk modemet står online. Sjekk det ikke er feil på TP kabelen.
enmannen Skrevet 10. juli 2003 Skrevet 10. juli 2003 Har slitt litt med upc-internett selv. Alt ser ut til å være i orden (modem er online, nettverkskonfig er i orden osv..) Man føler man har prøvd ALT. Jeg beit i det sure eplet og ringte kundeservice, og fikk følgende beskjeder som førte frem til online-status: - Deaktiver nettverksforbindelsen - Ta ut strømmen på modemet [Viktig at det var uten strøm i minst 5 min...] - Sett inn strømmen igjen - Vent til modemet er online - Aktiver forbindelsen Voila.. Jeg hadde jo også prøvd å slå av modemet, men visste ikke at det hjalp å vente en stund. Forresten så trenger du ikke noe spesiell programvare (programvarepakken fra chello), kun et nettverkskort som fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå