Gå til innhold

Linser borte i posten, angrerett/reklamasjon?


CAT0

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for 3 uker siden leveringsbekreftelse på linser jeg kjøpte over nett fra en nettside som henvender seg til norske kunder, men sender varene fra Sverige. De sendte linsene i 3 forskjellige pakker for å unngå tollavgift. Ingen av pakkene har nådd meg.

 

For 1 uke siden henvendte jeg meg til dem og sa jeg ikke har mottatt pakkene.

De svarte i dag om at hvis pakkene ikke kommer frem innen 4 uker fra sendingsdato ville de reklamere mot Posten Sverige.

 

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med dette? Det er uholdbart lang ventetid.

Da dette er et fjernkjøp har jeg angrefrist (totalbestilling på 600,-)? Kan jeg bruke angrefrist selv når jeg ikke har mottatt varene?

Er reklamasjon til VISA et alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke angrefrist før du har mottatt varene. Men du kan heve kjøpet og kreve pengene tilbakebetalt om de ikke når deg innen det som anses som rimelig tid. Fire uker er ikke rimelig tid for noen enkle pakker som bare skal over én landegrense, spesielt når de ikke gidder å etterlyse varene før det er gått fire uker.

 

Bare pass på å sende pakken(e) i retur hvis de omsider ankommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...