Gå til innhold

Starcraft 2 i Ubuntu 10.10, viser kun map.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å få til SC2 på Ubuntuboksen min og har støtt på et par problemer.

 

La inn wine og dro over SC2 fra windowsmaskina. Så fulgte jeg denne guiden og startet spillet. Spillet bruker da over 5 min på å starte (som er vanlig såvidt jeg har forstått?). Når det har startet ser alt normalt ut, menyene er fine, jeg har lyd og jeg får logget inn på battle.net. Når jeg starter et spill, laster alt inn normalt, men når spillet starter ser jeg kun mappet, både bygningene og enhetene er usynlige. Jeg kan merke dem, flytte på dem bygge dem osv, men de er usynlige. Holder jeg inn Alt får jeg se hvor mye hp de har osv.

 

Jeg har googlet problemet og ser at det er enkelte som har samme eller lignende problemer, men jeg har ikke funnet noen løsning som fungerer for meg.

 

Jeg antar at det er grafikkortet mitt (ATI radeon HD 5850) som er problemet, jeg bruker de propetiære driverne.

 

Kan også nevne at hele maskinen kræsjer og restarter seg selv når jeg avslutter spillet.

 

Dersom noen har en løsning blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, har jo en egen windowsmaskin til spill og arbeid.

 

Men det er morro å kuke rundt med ubuntu og det hadde vært gøy å fått det til. Dessuten slipper jeg å betale for en Windows-lisens.

 

Takk for svar :)

 

 

Edit: Linux er det mest stabile OS i verden, gitt at du ikke gjør for mye rart med det :p

Er forsåvidt ikke plaget med dårlig stabilitet Windows heller.

Endret av Michael Knight
Lenke til kommentar

Kan også nevne at hele maskinen kræsjer og restarter seg selv når jeg avslutter spillet.

Søtt! Og her har jeg innbilt meg at Linux er verdens mest stabile OS.

 

Du kan prøve å montere sykkelhjul på en bil og se hvor langt den klarer å kjøre.

Linux er dønnstabilt med applikasjoner som er linux native.

 

Kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet, men kanskje du finner noe på winehq.org?

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=20882

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...