Gå til innhold

hjelp til hvilken linje etter tip vg1


Markelure

Anbefalte innlegg

Hei

 

går nå vg1 TIP og er veldig usikker hva jeg skal søke.

 

har bestemt meg for søke brønnteknikk på 1 valg. men er rimelig stor sjangs for jeg ikke kommer inn da snittet i fjor var 4,5. kan jo gå opp og ned i år. ingen vet jo det. hadde 4,1 i snitt nå til jul(får det lett opp en del med littegranne innsats i teorifagene).

 

men det jeg er mer usikker på er hva jeg skal ta som andre valg. har tenkt på industriteknologi, kjøretøy og kjemiprosess.

 

har egentlig mest lyst å jobbe offshore på plattform. da er vell kjemiprosess letteste veien ut der av dem. men er litt usikker på hvordan yrket er, hva det går ut på etc.

 

industriteknologi har jeg tenkt på pga kan bli industrimekaniker som virker ganske fleksibelt og er muligheter får å komme offshore(men er vell mye vanskeligere å komme ut der som det enn prosessteknikker)

 

kjøretøy har jeg også tenkt da jeg er veldig interresert i bil og jobbe med biler generelt. skru mekke etc. men elendig lønn trekker ned.

 

noen med noen gode tips please? nærmer seg søkefristen.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går på brønnteknikk i Stavanger, og snitte var ikke 4,5 for å komme inn der! En i klassen hadde 4,3. Så om du får rundt 4,5 i snitt kommer du nok inn skal du se. Om du går PIT kan du jo bli sveiser, industrimekaniker og kranfører f.eks. Alle disse yrkene er jo offshore.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg på det sterkeste å velge kjemiprosess blant de tre linjene du har skrevet ned. Går selv på kjemiprosess i Bergen og har vært på utplassering på oljeraffineriet Mongstad.

Etter læreperioden blir du utdannet prosessoperatør. Hva yrket går ut på er egentlig enkelt og greit å sørge for at produksjonsprosessen foregår slik den skal. Det man jobber med det er altså å styre, overvåke og å regulere produksjonen i et anlegg.

 

Håper svaret var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg på det sterkeste å velge kjemiprosess blant de tre linjene du har skrevet ned. Går selv på kjemiprosess i Bergen og har vært på utplassering på oljeraffineriet Mongstad.

Etter læreperioden blir du utdannet prosessoperatør. Hva yrket går ut på er egentlig enkelt og greit å sørge for at produksjonsprosessen foregår slik den skal. Det man jobber med det er altså å styre, overvåke og å regulere produksjonen i et anlegg.

 

Håper svaret var til hjelp :)

takk for svar :)

 

du angrer altså ikke på valget? :) bra å høre det værtfall. får vell plotte det inn som 2 valg da og industritekonolgi på 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...