Gå til innhold

Er det mulig å oppgradere skjerm fra WXGA til WSXGA eller høyere?


The_Saint

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en HP G7000 notebook som har en 15.4 WXGA skjerm. Har veldig lyst til å oppgradere skjermen til WSXGA eller høyere. Må uansett bytte skjerm pga skade. Rent teoretisk sett så kan jeg ikke skjønne at det ikke skulle gå. Siden skjermkortet støtter WSXGA. Regner også med at skjermen har standard 30 pin. Men er usikker på om konverteren er korrekt. Er det noen her som har erfaring med skjerm oppgradering? Noen som har råd eller tips å kome med?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har en HP G7000 (G7061EO) laptop som jeg gjerne vil oppgradere.

 

Specs:

Cpu: Mobile DualCore Intel Pentium T2370, 1733 MHz (13 x 133)

Motherboard: 30D9 v.83.21 (JBL 81 LA - 4031 P Rev: 1.0) Samme motherboard brukes ogå i Compaq Presario C700.

Motherboard chipset: Intel Crestline-GML GL960

BIOS: Insyde F.35

RAM 1: Hynix HYMP112S64CP6-Y5 (1Gb)

RAM 2: Hynix HYMP112S64CP6-Y5 (1Gb) I alt 2Gb.

Skjerm kort: Mobile Intel® GMA X3100 Mobile Intel® 965 Express Chipset Family

Skjerm: Samsung LTN154X3-L01 (WXGA)

Windows 7 Ultimate 32bit.

 

Pc`n ble levert med Windovs Vista og 1Gb RAM orginalt.

 

Ønsker å oppgradere til bedre skjerm WSXGA eller høyere om mulig. :dribble:

Skjerm kortet mitt skal støtte QXGA 75Hz (2048 x 1536) har prøvd å finne ut av dette flere plasser. Blandt annet hos HP. Men ikke fått noen gode svar. :no: Er det noen her som har erfaring med tilsvarende oppgradering så hadde det vert fint.

 

Fant en WSXGA 15.4" skjerm som jeg kanskje tror passer: HP part number : 462455-001 :hmm:

Men har ikke lyst til å kjøpe hele ramma og alt. Bare skjermen løst. Noen som vet specs på denne skjermen? Må jeg skifte inverter også om jeg skifter skjerm? Er det noen som vet om en annen skjerm som kan passe? Setter pris på alle tips! :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Var lite svar å få her gitt. Så fant ut at jeg fikk bare prøve å se om det gikk. Fikk tak i en Quanta QD15AL013 skjerm fra en annen HP. Den har WSXGA+ oppløsning. (1680 x 1050) Flyttet over alle kabler, fester og inverter fra min gamle skjerm. Kablene var en tolmodighets prøve. Men alt fungerer som det skal nå. :new_woot:

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...