Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dynabel bf0804?


leifi123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Lurte på å kjøpe meg en Dynabel bf0804 forsterker til å drive anlegget mitt.

Anlegget består av:

Boss 5-veis 600/800w max?

Magnat Basstec 225

Er dette en bra forsterker til å dra dette, og går det å koble den som 3-kanaler eller er det bare 2/4?

Noen andre lignende produkter som er like bra eller bedre til ca samme prisen?

 

Takker for svar!

 

Nei, det kan du bare glemme, den blir alt for svak til å dra dette. Du må nok opp i noe slikt: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_162&products_id=1833&osCsid=162777296726cb904b3fd1fda595b945

Du må også være oppmerksom på at trykket fra suben kommer til å påvirke høyttalere i hatthylla, så disse må ha små kasser. Det beste hadde vært å kun ha høyttalere foran ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Pakke nr1: Ok forsterker (lanzar/vibe), men selges dessverre med 6x9" som gjør pakka ubrukelig med mindre du skal ha de 6x9" i dørene foran.

 

Pakke nr2: Også med 6x9" huff og huff, samt en 4 kanaler som skal brokobles, samtidig som suben har 2 spoler, skeptisk, men får satse på at den har 2x2ohm spoler (gadd ikke sjekke det)

 

Pakke nr3: Samme som over, men med 12" singel spole, og ubrukelige 6x9" igjen....

 

Pakke nr4: Samma driten her, og en alt for svak forsterker.

 

Men hvorfor handle fra utlandet, det blir jo ikke spes billig...

 

Bra billigpakke: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8407&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

Lenke til kommentar

Blir en del billigere, og som sagt så skal det være i båt, så skal ha 4 kanaler med 6x9" ;)

Den pakka med vibe amp kommer på opp mot 3000 kr med moms og frakt ;D

 

Det var sånn det var ja... Da er vel vibe-pakka den beste av de ja.

Okei, ville bare forsikre meg om at vibe ikke var noe drit ;)

Så takker for gode svar! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir en del billigere, og som sagt så skal det være i båt, så skal ha 4 kanaler med 6x9" ;)

Den pakka med vibe amp kommer på opp mot 3000 kr med moms og frakt ;D

 

Det var sånn det var ja... Da er vel vibe-pakka den beste av de ja.

Okei, ville bare forsikre meg om at vibe ikke var noe drit ;)

Så takker for gode svar! :)

Trenger litt hjelp igjen! :p

Har funnet ut at dynamoen i båten ikke er på mer enn 35A, så da blir nok dette litt heftig for dynamoen sin del..!

Derfor vil jeg heller satse på noe litt mindre, alså 2x8" subber eller 1x10" sub!

Dette skal helst ikke dra noe særlig mer enn 300w RMS, så tenkte derfor på en forsterker lignende dette Kenwood KAC-6203 finnes det noe billig (pris er en faktor! :p) men bra som kunne passet bra i denne sammenhengen? :))))

Lenke til kommentar

Ville ikke dette blitt i absolutt svakeste laget? Magnatene krever jo 400w RMS og forsterkeren gir bare 50w RMS i 4Ohm...?

 

Med 92db følsomhet, så vil de spille helt greit med den forsterkeren, men har du råd til en 2x100w rms så blir det selvfølgelig bedre... Det vil uansett bli bedre enn 2x8" eller en 10" i billigklassen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...